26 خرداد 1394
شماره خبر: 143921

بنای غیرمجاز در منطقه 5 شهرداری کرج تخریب و رفع اثر شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بنای غیرمجاز در منطقه 5 شهرداری کرج تخریب و رفع اثر شد


مدیر منطقه 5 شهرداری کرج گفت: با گذشت کمتر از 24 ساعت از ساخت بنایی غیرمجاز در این منطقه، تخریب و رفع آثار آن توسط نیروهای کنترل و نظارت اجرایی شد.
عباس سعیدی کیا با اعلام این خبر عنوان کرد: یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز واقع در بلوار هوشیار، خیابان جهانی، کوچه مهر در کمتر از 24 ساعت توسط نیروهای کنترل و نظارت منطقه 5 شهرداری کرج تخریب و رفع آثار شد. مدیر منطقه 5 شهرداری کرج اظهار داشت: این منطقه به طور جد از هر گونه ساخت و ساز بدون پروانه و مجوز جلوگیری می نماید زیرا ساخت اینگونه بناهای غیرقانونی علاوه بر آسیب جدی به سیمای شهری به دلیل فقدان استحکام بنا، مشکلاتی از جمله به خطر افتادن جان و سرمایه افراد را به همراه دارد. سعیدی کیا افزود: بر این اساس، پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز به عنوان اولویت مهم در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است و خطرات و پیامدهای ناشی از این شیوه ساخت را متوجه صاحبان بنا می داند و به صورت کاملا قانونی با متخلفان برخورد می کند.
این مسئول گفت: تداوم ساخت و سازهای غیر مجاز در گوشه و کنار شهر در حالی ادامه دارد که کارشناسان و تیم های نظارتی واحد کنترل و نظارت منطقه به طور شبانه روزی در حال شناسایی این ساخت و سازها و برخوردهای قانونی با عاملان آنها هستند. وی بر دریافت مشاوره از شهرداریها قبل از هرگونه معامله زمین و مسکن تأکید کرد و افزود: هر فرد قبل از انجام معامله با دریافت استعلام از شهرداری می تواند نسبت به غیر مجاز یا مجاز بودن ملک اطمینان حاصل نماید و از بروز مشکلات در آینده پیشگیری کند. مدیر منطقه 5 شهرداری کرج در پایان ارتباط بصری شهروندان با محیط اطراف را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: مسکن تهیه شده باید براساس ضوابط و قوانین شهرسازی باشد و امید است با برنامه ریزی مدون و صحیح، شاهد پیشرفت چشمگیر و روند بسیار مناسب شهر باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود