27 خرداد 1394
شماره خبر: 143986

جرایم کسر پارکینگ جهت احداث پارکینگ های عمومی صرف شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

جرایم کسر پارکینگ جهت احداث پارکینگ های عمومی صرف شود


عضو شورای اسلامی شهر و رئیس شورای شهرستان کرج خواستار هزینه کرد جرایم کسری پارکینگ جهت احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی به منظور مقابله با بحران ترافیک شد.
میر ابراهیم صدیق با اعلام این مطلب اظهار داشت: طبق قانون یکی از وظایف کمیسیون ماده 100 رسیدگی به مسائل جرایم پارکینگ ساخت و سازها می باشد که با جدیت نیز بر این امر اهتمام دارد، اما جرایم اخذ شده جهت احداث پارکینگ صرف نمی گردد و متاسفانه مناطق با مشکل جدی پارکینگ شهری مواجه هستند. این عضو شورا با انتقاد از عملکرد کمیسیون ماده صد در این خصوص اذعان داشت: جرایم اخذ شده صرفا باید جهت احداث پارکینگ در همان محل صرف گردد اما آن چه که در این میان مهم است هزینه کرد جرایم پارکینگ در مصارف دیگر شهری است که در بسیاری از مواقع، در مناطق شهری با بافت متمرکز، مشکلات عدیده ای بروز می کند. عضو پارلمان شهری کرج در ادامه نظارت بر عملکرد شهرداری و هزینه کرد این منابع مالی در تامین پارکینگ را موضوعی مهم تلقی کرد و عنوان داشت: با توجه به اهمیت موضوع تامین پارکینگ در شهر جهت رفاه حال شهروندان و کاهش آلودگی های صوتی، نظارت جدی تر بر عملکرد بیش از پیش شهرداری ها در هزینه کرد منابع مالی عوارض اخذ شده در احداث پارکینگ ضروری است. صدیق با اشاره به اینکه بحث پارکینگ را باید جدی بگیریم، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم شهر کرج تبدیل به پارکینگ شود و لازم است در مجوزهای ساخت ساختمان های جدید، تامین پارکینگ جدی گرفته شود و در صورت عدم امکان آن، با احداث پارکینگ های مکانیکی به فریاد شهر برسیم. وی یادآور شد: باید با بررسی و ورود کارشناسی در این حوزه مانع از ادامه روند موجود در شهرداری باشیم. عضو شورای شهر موضوع تخلفات پارکینگ را یکی از معضلات اصلی ساخت و ساز در شهر بر شمرد و گفت: اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ طبق دستورالعمل وظیفه دارند پارکینگ را اندازه گیری کرده و بر اساس سن ساختمان و وضعیت پایان کار و تغییر کاربری های انجام شده، دستور تبدیل برخی برخی به حالت اولیه را صادر و برای برخی نیز جریمه در نظر گیرند. صدیق یادآور شد: از سوی دیگر در حال حاضر جرایم نقدی تامین نکردن پارکینگ در چند حالت از جمله امتناع از تامین پارکینگ یا محدودیت هندسی ملک اخذ می شود که در این حالت مالک موظف است در قبال عدم تامین تعداد پارکینگ مورد نیاز، در فاصله تعیین شده از ساختمان، فضایی را به عنوان پارکینگ خریداری کند. در حالت دیگر مالک می تواند از پارکینگ های ساخته شده شهرداری در آن منطقه تعداد کسری را خریداری کند. اما این در حالی است که مبالغ فروش پارکینگ صرف ساخت پارکینگ نشده و تنها مالک هزینه ای را به عنوان جریمه پرداخت کرده است
صدیق در پایان یادآور شد: بر اساس آنچه در قانون آمده است مبالغ دریافتی باید در حسابی جداگانه واریز شود که صرفاً صرف ساخت پارکینگ بوده اما در حال حاضر این اتفاق نمی افتد و به حساب خزانه شهرداری واریز می شود. از این رو پارلمان شهری با حساست و توجه بیشتری بر این مهم نظارت خواهد داشت تا بتوان با حساسیت بیشتری به رعایت قوانین و ضوابط قانون شهرداریها پرداخت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود