31 خرداد 1394
شماره خبر: 144209

90 درصد از بازنگری طرح تفصیلی منطقه 9 شهرداری کرج محقق شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

90 درصد از بازنگری طرح تفصیلی منطقه 9 شهرداری کرج محقق شده است


مدیر منطقه 9 شهرداری کرج از تحقق 90 درصدی بازنگری طرح تفصیلی این منطقه خبر داد و گفت: با همکاری معاونت فنی و شهرسازی شهرداری مرکزی و مهندسان مشاور این مهم میسر شده است.
مجتبی اسکندری عنوان کرد: 90 درصد از بازنگری طرح تفصیلی منطقه 9 شهرداری کرج با مطالعات و کارشناسی های دقیق مهندسان حوزه فنی و شهرسازی این منطقه تحقق پذیرفته است.
مدیر منطقه 9 شهرداری کرج اظهار داشت: طرح تفصيلي هر منطقه، بر اساس معيارها و ضوابط کلي طرح جامع شهری، نحوه استفاده از زمين هاي شهر در سطح محلات مختلف، مساحت دقيق زمين براي هر يک از آن ها و وضع دقيق شبکه عبور و مرور تعیین تعریف می شود. اسکندری افزود: ميزان تراکم جمعيت، تراکم ساختماني در واحدهاي شهري، اولويت هاي مربوط به توسعه و حل مشکلات شهر و مشخصات مربوط به مالکيت بر اساس مدارک ثبتي از دیگر شاخص هایی می باشند که در طرح تفصیلی مد نظر قرار گرفته و بر این اساس طرح مذکور تنظیم می گردد. این مسول ادامه داد: در بازنگری طرح تفصیلی منطقه 9 شهرداری کرج، با توجه به در نظر گرفتن تمامی شاخص ها و الویتها در این زمینه مبحث بافت فرسوده که یک معضل اجتماعی به حساب می آید به صورت دقیق و کارشناسانه مورد بررسی قرار گرفته است و بر آنیم تا از طریق فرهنگ سازی و اطلاع‌ رسانی به شهروندان آگاهی‌شان را نسبت به شرایط زندگی شهری افزایش داده و درصد مشارکت آنها را در احیای بافت های فرسوده ارتقاء دهیم. مدیر منطقه 9 شهرداری کرج در پایان با اشاره به اینکه در حقیقت، نوسازی بافت‌های فرسوده فقط تخریب بنا نیست که بخواهیم مردم را به آن وادار نماییم، بیان کرد: در حال حاضر رویکرد فرهنگی با تأکید بر نقش مشارکت مردم در اجرای طرح‌های شهری و تأمین منافع متقابل بین گروه‌های مختلف مردمی، یکی از کلیدهای برون رفت از مشکلات مربوط بافت‌های فرسوده می‌باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود