31 خرداد 1394
شماره خبر: 144236

تاکسیران نمونه در ایستگاه تقدیر، شاهد مهربانی مسئولان شهری بود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تاکسیران نمونه در ایستگاه تقدیر، شاهد مهربانی مسئولان شهری بود


سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج در اقدامی پسندیده و در راستای ارج نهادن خدمات و زحمات آن دسته از تاکسیرانانی که در سرما و گرما و بر اساس ارزش های کاری و انسانی نسبت به خدمت رسانی به شهر و شهروندان اقدام می کنند،..
از یکی از رانندگان تاکسی که جلب رضایت الهی را مقدم بر کسب درآمد دانسته، تجلیل به عمل آورد تا این تاکسیران جانباز الگویی باشد برای دیگر همکاران خود. با آنکه نگاه عمومی جامعه نسبت به قشر زحمتکش تاکسیران بعضا با تردیدهایی همراه است و برخی رسانه ها گزارش هایی را با موضوعات دعوای همیشگی پول خرد بین مسافرین و رانندگان تاکسی ها منعکس می کنند اما هستند عزیزانی که با ارایه خدمات شایسته به شهروندان، تنها به جلب رضایت الهی و خلق خدا می اندیشند و قصد دارند در خدمت رسانی نمونه و الگو باشند. قطعا تاکسیرانان به نسبت شاغلین دیگر حرفه ها با سختی های بسیاری روبه رو هستند و در سرما و گرما، مسافرین درون شهری را جابه جا می کنند. محمدرضا جوانبختی تاکسیران نمونه کرجی در اقدامی خداپسندانه افراد سالمند را به صورت رایگان جابجا می کند و برخوردی مناسب با دیگر مسافران دارد و رفتار وی موجب شد تا سازمان در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان شهری، از این راننده مسئول تجلیل کند. این تاکسیران همچنین آدرس و شماره تلفن مطب پزشکانی که به صورت رایگان در کلانشهر کرج خدمات رسانی می کنند را روی تابلویی جدا در خودروی تاکسی خود نصب کرده است و در اختیار افراد نیازمند قرار می دهد که این امر نشان از حس انسان دوستی و احساس مسئولیت وی نسبت به همشهریان خود را نشان می دهد. شایان ذکر است این انسان شریف با توجه به بالا بودن قیمت بنزین مسافران خود را با کولر روشن جابجا می کند و تلاش در کسب رضایت خدا و شهروندان به وضوح در عملکرد این راننده مشاهده می شود. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج و حومه در این خصوص گفت: ملاک انتخاب تاکسیران نمونه بر اساس حسن خلق و حسن شهرت، خدمات رسانی بهتر، امانتداری و... می باشد که این خصوصیات کمتر در کسی دیده شده و در صورت مشاهده فردی با ویژگی های مذکور، تقدیر از این فرد ضرورت می یابد. اسکندری با اشاره به اینکه تاکسیرانی شغل دشواری است، بر لزوم توجه به این قشر خدمت رسان تاکید کرد و افزود: امنیت مسافران یکی از مهم ترین دغدغه های تاکسیرانان است و قدردانی از راننده ای که به موضوع توجه ویژه ای دارد نیز در اولویت قرار می گیرد. این مسئول در ادامه به نقش فرهنگسازی رانندگان اشاره کرد و گفت: تاکسیرانان در جهت ارتقاء فرهنگ جامعه و اشاعه فرهنگ گذشت، فداکاری و جوانمردی نقش بسزایی داشته و وظیفه خطیری در این خصوص به عهده دارند. وی ارتقاء فرهنگ ترافیکی و فرهنگ اجتماعی شهروندان در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را نیز بسته به رفتار رانندگان با مسافران دانست و افزود: نظارت بر رفتار رانندگان در راس عملکرد نیروهای نظارتی سازمان قرار گرفته و در صورت هرگونه برخورد نادرست با شهروندان، با رانندگان متخلف به شدت برخورد می شود. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرج در پایان ضمن تشکر از جوانبختی راننده نمونه تاکسی، اظهار امیدواری کرد: رفتار این تاکسیران الگوی دیگر رانندگان تاکسی قرار گرفته و در آینده ای نزدیک شاهد ترویج این رفتار در بین تاکسیرانان این کلانشهر باشیم. یادآور می شود در مراسم تجلیل از این تاکسیران نمونه و با اخلاق کرجی، روح الله کیان عضو شورای شهر، سیدرضا مساعد شهردار کوهسار و احمد افضلی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود