27 دی 1393
شماره خبر: 135793

12 هزار تاکسی در بیش از 117 خط به مسافرین خدمت می کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

12 هزار تاکسی در بیش از 117 خط به مسافرین خدمت می کنند


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اظهار داشت: بیش از 12 هزار تاکسی در بیش از 117 خط تاکسیرانی به مسافرین درون شهری خدمت می کنند و نزدیک به 65 درصد از کل ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی را به خود اختصاص داده اند.
احمد افضلی با بیان اینکه نزدیک به 8 هزار دستگاه تاکسی در خطوط ثابت و 4 هزار دستگاه تاکسی دیگر به صورت گردشی در سطح شهر به مردم خدمات رسانی می کنند، گفت: بر اساس آمارهای موجود، روزانه بیش از یک میلیون و 200 هزار سفر درون شهری از طریق 12 هزار تاکسی خطی و گردشی در سطح شبکه معابر و راههای این کلانشهر انجام می شود که بخش قابل توجهی از کل سفرهای درون شهری را شامل می شود. این معاون اضافه کرد: به جهت ضرورت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و تشویق مردم به کاهش استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین، نوسازی ناوگان تاکسیرانی و خروج تاکسی های اسقاطی و فرسوده از چرخه خطوط ثابت و گردشی آغاز شده که بر اساس منابع مالی و امکانات موجود، همه ساله تا سقف معینی انجام می شود. به گفته معاون حمل و نقل شهرداری کرج، همچنین 2 هزار و 200 دستگاه تاکسی که رانندگان آنها افراد بالای 25 سال و عمدتا از بانوان هستند، در قالب سرویس مدارس به دانش آموزان و اولیای آنها خدمات رسانی می کنند که این مهم نشانگر اطمینان شهروندان نسبت به خادمین خود در ناوگان حمل و نقل عمومی است. افضلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی نارضایتی ها از نحوه برخورد رانندگان تاکسی ها با مسافرین یا دریافت کرایه مازاد بر نرخ مصوب سال جاری و موارد مشابه، از برخورد قاطع تیم های گشت زنی سازمان تاکسیرانی با تخلفات احتمالی رانندگان خبر داد و بیان داشت: قانون حقوق متقابل و حدود وظایف بین تاکسیرانان و مسافرین را به خوبی مشخص کرده و در صورتی که هر دو طرف به حقوق شهروندی و صنفی یکدیگر احترام بگذارند، قطعا بسیاری از مشکلات موجود مرتفع می شود.
وی، سیر صعودی گرانی و تورم که افزایش هزینه های جاری تاکسیرانان را به دنبال دارد، را عامل اصلی افزایش سالانه نرخ کرایه ها اعلام کرد و گفت: قانون در این خصوص نیز فرمول واحدی را برای تعیین میزان افزایش نرخ کرایه سالانه تاکسی ها مشخص کرده که مدیریت شهری با تبعیت از آن تصمیم گیری و اطلاع رسانی می کند. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با ایجاد خطوط BRT و تکمیل پروژه متروی این کلانشهر بتوانیم باری از دوش ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی برداریم و با کاهش حجم تردد خودروهای شخصی و تک سرنشین به تقویت بیش از پیش ناوگان حمل و نقل عمومی و سپس کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک شایانی کنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود