29 شهریور 1393
شماره خبر: 129582

شهروندان تقاطع شهدای دانش آموز را از مدیریت شهری هدیه می گیرند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهروندان تقاطع شهدای دانش آموز را از مدیریت شهری هدیه می گیرند


پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای دانش آموز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و با صرف هزینه 500 میلیارد ریال در مدار افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج به تشریح مختصات فیزیکی تقاطع شهدای دانش آموز پرداخت و بیان کرد: در ساختار این پل 185 عدد شمع به طول سه هزار و 400 متر طول بکار رفته است. علی اصغر کمالی زاده، میزان آرماتورهای این سازه ترافیکی را یک هزار و 950 تن ذکر کرد و افزود: حجم بتن بکاررفته در این تقاطع 14 هزار و 500 متر مکعب است.
وی با بیان اینکه، حجم خاکبرداری پروژه شهدای دانش آموز برابر با 130 هزار متر مکعب است در خصوص طول مسیر احداث شده پروژه، اظهار داشت: طول مسیر با احتساب رمپ ها و لوپ ها سه هزار و 500 متر طول است. کمالی زاده، مساحت عرشه های تقاطع را دو هزار 500 متر مربع ذکر و عنوان کرد: دهانه عرشه ها نیز 40- 41- 44 متر طول و سیستم سازه ای آن دال مجوف است.
مدت زمان 9 ماهه تسریع اجرای پروژه شهدای دانش آموز
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج مدت زمان تسریع پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای دانش آموز را 9 ماه عنوان کرد و افزود: مساحت فیسینگ ها در این سازه شش هزار و 400 متر مربع است. کمالی زاده، طول قرنیزهای موجود در بدنه پل را یکهزار و 500 متر طول ذکر کرد و با بیان اینکه 120 تن هندریل نیز در این پروژه بکاررفته است، افزود: میزان جدول گذاری در تقاطع هشت هزار متر طول است. وی استفاده از بتن RCCP به میزان هشت هزار تن در اجرای این ساختار ترافیکی را یادآورشد و خاطرنشان کرد: سه هزار و 500 تن آسفالت در عرصه این پل پخش شده است.
احداث پل 500 میلیارد ریال هزینه برد
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به گستردگی و بزرگی طرح عمرانی تقاطع غیرهمسطح شهدای دانش آموز، عنوان کرد: برای احداث این تقاطع 500 میلیارد ریال هزینه شده است. کمالی زاده ، تاریخ شروع پروژه را ششم آبانماه 92 ذکر و عنوان کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده این پروژه باید در تاریخ بیست و سوم فروردین ماه 94 تکمیل شود که با اهتمام ویژه مجموعه مدیریت شهری این پروژه شهریورماه جاری به بهره برداری می رسد. وی با بیان اینکه طرح های عمرانی با محوریت رفع مشکلات شهری تدوین و اجرایی می شود، گفت: هدف از اجرای این طرح ها که در قالب احداث تقاطعات غیرهمسطح، اصلاحات هندسی و ایجاد شبکه انجام می شوند نیز رفع مشکلات شهری است.
این مسئول اظهارداشت: به منظور ارتقاء سطح کیفی طرح های شهری نیاز است این طرح ها به صورت هدفمند و در قالب اجرای طرح های توسعه ای انجام شوند. وی افزود: نیازهای زندگی شهروندی در قالب تامین سرانه های مختلف زندگی شهرنشینی از سوی شهرداری تامین می شود که این مهم حاکی از رسالت و وظیفه مهم شهرداری در قبال شهر و شهروندان است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود