تمکین به شروط مدیریت شهری، تنها راهکار ادامه فعالیت پیمانکار قطار شهری
سپیدارآنلاین: گروه شهری
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: تکمین به شروط مدیریت شهری، تنها راهکار ادامه فعالیت پیمانکار قطار شهری است و در شرایط کنونی که شهرداری قادر به تزریق مالی به این پروژه کلان است، پیشنهاد واگذاری زمین و معامله تهاتری را مطرح کرده ایم.
داود وحیدی طی سخنانی در صحن علنی شورای اسلامی شهر به تشریح آخرین وضعیت پروژه مترو و ادامه کار با پیمانکار قطار شهری پرداخت و اظهار داشت: نظر مدیریت شهری بر این است که اصلاح قیمت برای ادامه قرارداد و تامین منابع مالی تنها از طریق واگذاری زمین و املاک امکانپذیر است. عضو پارلمان شهری کرج افزود: هیئت مدیره و شورای سازمان قطار شهری کرج و حومه باید از این تصمیم شورا تبعیت کند و واقعیت این است که شهرداری نمی تواند به صورت نقدی با پیمانکار مذکور ادامه فعالیت داشته باشد و در مقابل با واگذاری برخی اراضی سطح شهر، قادر به تزریق نقدینگی به شرکت سابیر هستیم. شهردار کرج نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به تشکیل جلسه شورای عالی فنی کشور جهت رسیدگی به وضعیت پروژه قطار شهری تصریح کرد: پیرو مباحث مطرح شده مقرر شد هر آنچه دولت به عنوان سهم تقبل کند، به صورت نقدی پرداخت شود و سهم مدیریت شهری از محل اراضی شهرداری تامین گردد. علی ترکاشوند ادامه داد: عدم پرداخت به موقع صورت وضعیت از سوی مدیریت شهری به شرکت پیمانکار موجب پرداخت جریمه تعلیق می شود که این موضوع و عدم تامین منابع مالی به ضرر مدیریت شهری خواهد بود. کلید دار شهر تاکید داشت: باید مواضع قطعی مدیریت شهری اعلام شود، هر مقدار منابع مورد نیاز که توسط شورا و شهرداری کرج به صورت زمین در اختیار شرکت پیمانکار قطار شهری کرج قرار میگیرد، جهت ادامه همکاری باید توسط آن شرکت پذیرفته شود. شهردار کرج خاطرنشان کرد: در صورت عدم موافقت شرکت پیمانکار قطار شهری کرج با این امر، موضوع فسخ قرارداد با شرکت پیمانکار قطار شهری مطرح میشود، چرا که در حال حاضر با فسخ قرارداد باید مبلغ هنگفتی به عنوان خسارت پرداخت کنیم. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج نیز در مورد ادامه همکاری مدیریت شهری با شرکت سابیر تصریح کرد: به سبب اینکه شرکت پیمانکار مترو شرکتی دولتی است و سود و زیان فعالیتها از جیب مسئولان و مدیران نیست، دلسوزانه کار انجام نمی شود. رضا شریفی افزود: شرکت مذکور تاکنون کار خاصی برای مدیریت شهری انجام نداده و لازم است با استفاده از بخش خصوصی با توانمندی های بالا به ادامه انجام این پروژه کلان در شهر بپردازیم تا به نتایج خوبی برسیم. این عضو شورا تصریح کرد: اصلاح قیمت و ادامه همکاری با شرکت پیمانکار قطار شهری کرج به هیچ وجه به صلاح شهر و مدیریت شهری نیست و در شرایط موجود، جذب پیمانکار حتی با 30 درصد قیمت بیشتر، قطعا نتیجهگیری بهتری در پایان به همراه دارد. در پایان این جلسه مقرر شد جلسه دیگری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کرج و هیئت مدیره شرکت پیمانکار پروژه مترو برگزار و تمامی ابعاد این موضوع حیاتی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نتایج نهایی در جلساتی آتی شورای شهر مطرح گردد.