10 تیر 1394
شماره خبر: 144859

اولتیماتوم آخر را به شستا و سابیر برای تعیین تکلیف قطار شهری کرج داده ایم

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

اولتیماتوم آخر را به شستا و سابیر برای تعیین تکلیف قطار شهری کرج داده ایم


امیرحسام عباسی عضو شورای شهر کرج که ناظر شورا در سازمان قطار شهری نیز می باشد از آخرین وضعیت همکاری شورا و شهرداری با پیمانکار قطار شهری حرفهای مهمی را به زبان آورد. در حاشیه جلسه شورای شهر کرج دقایقی با او در این خصوص به گفتگو نشستیم:
آقای عباسی تکلیف قطار شهری و قرارداد شورا و شهرداری با پیمانکار به کجا رسید؟
• ما با شرکت شستا و سابیر اتمام حجت کردیم. در واقع شرکت شستا که زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی است می بایستی در بحث مالی مبالغی را طبق قرارداد به سابیر تزریق کند که متاسفانه تاکنون مبلغ بسیار کمی را در اختیار سابیر و قطارشهری قرار داده است. شرکت شستا زمینی واقع در میدان جمهوری به ارزش 223 میلیارد تومان از شهرداری خریداری کرده است که موظف است این مبلغ را در اختیار شرکت سابیر برای راه اندازی قطار شهری به کار گیرد. اما تعهدات محقق نشده است. البته اخیرا سابیر مدعی است که قیمت ها باتوجه به تورم افزایش پیدا کند، ما نمی توانیم از منابع مالی پولی را تزریق کنیم اما آمادگی تهاتر با شستا را داریم به شرطی که شستا اعتبار و پول را در اختیار سابیر قرار دهد.
بالاخره تکلیف کی مشخص می شود؟
• ما امیدوار هستیم شستا و سابیر به تعهداتشان در قبال قطار شهری عمل کنند و هر چه سریعتر قطار شهری به بهره برداری برسد اما در صورتی که این شرکت ها مشکل را سریع رفع نکنند و کار را جلو نبرند شورای شهر و شهرداری به عنوان کارفرما بر اساس توافقات انجام شده می توانند قرارداد را یک طرفه فسخ کنند و کار را با این شرکت خاتمه دهند و پیمانکار جدید را جایگزین نمایند. ما اولتیماتوم آخر را به شستا و سابیر برای تعیین تکلیف قطار شهری داده ایم.
پس مشکل بزرگ قطار شهری، مسائل مالی است؟
• بله دقیقاً، مشکل اصلی و اساسی قطار شهری نقدینگی است که امیدوارم پیمانکار با تدابیر خود این مشکل را حل کنند. آنچه که مربوط به شورا و شهرداری بوده است "واگذاری زمین جمهوری به جای پول در اختیار شرکت شستا قرار گرفته" حالا شستا باید طبق قرارداد بابت دریافت آن زمین به سابیر پول بدهد.
خیلی ها معتقدند میلیاردها تومان پول بیت المال در قطار شهری هدر رفته و قطار شهری با مشکلات فنی در بعضی از ایستگاه ها روبرو است شما به عنوان ناظر شورا در قطار شهری در این مورد چه نظری دارید؟
• در مورد مبالغ هزینه شده به نظر من حتی بیشتر از مبالغی که به پیمانکار تزریق شده، کار انجام شده است در مورد مشکلاتی که در ایستگاه های دپو دو منطقه را مدنظر قرار دادیم که متاسفانه دانشگاه خوارزمی علی رغم آنکه 170 میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است برای در اختیار گذاشتن زمین موردنظر با ما همکاری نکرد و احتمال زیاد در منطقه مرغ مادر حصارک این ایستگاه باید ایجاد شود.

منبع خبرآنلاین

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود