30 تیر 1394
شماره خبر: 145874

همکاری همه دستگاه های موثر، متضمن ارتقای سیما و منظر شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

همکاری همه دستگاه های موثر، متضمن ارتقای سیما و منظر شهری است


مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج اظهار داشت: تعامل مسئولان همه بخش ها و دستگاه های موثر و مرتبط با ارتقای سیما و منظر شهری عامل اصلی ایجاد شهری پایدار و مطلوب به شمار می رود.
الهام باقری با اعلام این مطلب عنوان کرد: اتحاد مسئولان در مناطق 12 گانه و دیگر ارگان ها و نهادهای مرتبط با موضوعات شهری، علاوه بر ایجاد شهر زیبا موجب تسریع در اجرای پروژه ها و طرح های کلان شهری می شود. این امر در ایجاد رضایتمندی مردم که بزرگترین هدف مدیریت شهری است، نقش بسزاییدارد. این مسئول با بیان اینکه شهرداری کرج تمام برنامه های زیباسازی را مطابق با استانداردها و با در نظر گرفتن ارزش های معنوی، فرهنگی اسلامی، ملی و منطقه ای پیش می برد، حذف زواید و آلاینده های بصری را از مهم ترین اقدامات برای زیباسازی مناظر شهری دانست که باید باجدیت دنبال شود. وی در ادامه سخنان خود به اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری کرج برای ایجاد زیبایی های بصری و حذف نازیبایی های شهری اشاره کرد و گفت: نصب تابلوهای متحدالشکل در بلوارها و میادین از جمله اقداماتی بود که تاثیر زیادی در ساماندهی چهره شهر داشت و در گذشته ای نه چندان دور توسط سازمان اجرایی شد. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج در این خصوص اضافه کرد: تابلوهای معرف بلوارها، میادین و معابر در این کلانشهر پروژه ای بود که جای خالی آن در محلات احساس می شد و سازمان زیباسازی نسبت به نصب تابلوهای جدید و ساماندهی تابلوهای قدیمی اقدام کرد به این گونه که در مرحله اول تابلوهای ناقص و آسیب زننده به سیما و منظر شهری جمع آوری و در مرحله بعد 580 تابلو متحدالشکل در تمام سطح شهر نصب شد.
باقری با بیان اینکه طرح و رنگ تابلوها، المان ها و نورپردازی ها همسو با آرامش روانی شهروندان صورت می گیرد، طرح و رنگ را از مهم ترین دغدغه هایی دانست که در سیمای بصری بیشترین تاثیر را دارند و گفت: اجرای طرح های مختلف زیباسازی پس از بررسی های کارشناسی و در راستای آرامش خاطر شهروندان صورت می گیرد. این مسئول، آذین بندی شهر و نصب المانهای موضوعی در مناسبت ها را از اقدامات برجسته سازمان ذکر و عنوان کرد: بهره بردازی از پل عابرپیاده مقابل نهاد هلال احمر و آذین بندی نوری در نیمه شعبان از جمله این عملکرد بود و این اقدامات خود نوعی ترویج فرهنگ اسلامی نیز به شمار می رود. وی در ادامه از جمع آوری 160 پایه صندوق صدقات با هماهنگی کمیته امداد یاد کرد و گفت: این عملیات با شناسایی و جمع آوری پایه هایی که فاقد صندوق جمع آوری صدقات و نذورات بوده و چهره شهر را نازیبا کرده اند، برداشتن گام مهمی در راستای ساماندهی سیما و منظر شهری محسوب می شود. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج، نورپردازی زیرگذر طالقانی، نور افشانی آسمان شهر در اعیاد، برگزاری کارگاه تخصصی نمادهای شهری و هنرهای دیجیتال، تدوین تقویم مناسبتی سال 94 در سازمان، اجرای طرح های فرهنگی بر روی سازه های تبلیغاتی شهر و اکران آنها و نورپردازی میادین سطح شهر در مناسبت های مذهبی را از دیگر اقدامات سازمان برشمرد. باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی علاوه بر ایجاد زیبایی در شهر بخشی از امنیت شهروندان را نیز تامین می کند گفت: نصب پلهای مکانیزه در محل های پر تردد که ایمنی لازم را ندارند توسط این سازمان شاهدی بر این مدعاست. وی در پایان سخنان خود بر افزایش کارآمدی، دانش محوری، خرد و خلاقیت در زیباسازی شهری تاکید کرد و افزود: استفاده از فناوری های نوین در حوزه شهری و نورپردازی کمک شایانی به تحقق سیاست های سازمان و مجموعه مدیریت شهری یعنی ایجاد شهری پایدار و کسب رضایت شهروندان می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود