3 مرداد 1394
شماره خبر: 146038

راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک شهر در حال پیگیری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک شهر در حال پیگیری است


معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج، آموزش مستمر نیروهای این بخش را به معنای توسعه نگاه دانش محور و حرکت به سمت ایجاد رضایت در شهروندان و ارباب رجوعان ذکر کرد و افزود: ارتقای یکسان نیروها در برنامه های این معاونت پیش بینی شده است.
احدالله احمدی پرگو این مطلب را اعلام کرد و بیان داشت: آموزش نیروها به ویژه در زمینه تغییرات حوزه شهرسازی و بکارگیری سیستم اتوماسیون شهرسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا در سایه هماهنگی و آموزش، امور با کیفیت و سرعت بیشتری انجام گیرد. وی، راه اندازی اتوماسیون شهرسازی و سامانه الکترونیکی صدور نقشه و پروانه را عاملی جدی در پیشبرد اهداف کلان معاونت شهرسازی برشمرد و هماهنگی و همکاری سازمان نظام مهندسی استان در تحقق این اهداف را مورد تقدیر قرار داد. احمدی پرگو، از مزایای راه اندازی اتوماسیون و ارسال گزارشات الکترونیکی مهندسان ناظر را کاهش نقش عوامل انسانی و به دنبال آن کاهش خطا در اقدامات عنوان کرد و گفت: تمامی قوانین و ضوابط در سیستم پیش بینی شده و اجرای آزمایشی این طرح، نقاط ضعف و قوت را بر ما آشکار خواهد کرد تا از این طریق به بهترین شیوه اجرای طرح دست یابیم.به گفته این مسئول، پس از بکارگیری این روش، مالکان می توانند با ارائه پلاک ثبتی و شماره پلاک، تمامی مشخصات ملک خود را دریافت کنند. معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در بخش دیگری از این گفتگو به ضرورت های راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی اشاره کرد و اذعان داشت: این اقدام که با دستور شهردار کرج در حال پیگیری است، در دو فاز به انجام خواهد رسید. وی بخش نخست اجرای طرح را تهیه آیین نامه و دستورالعمل راه اندازی دفاتر ذکر کرد و افزود: پس از تهیه و تدوین آیین نامه، مصوبه شورای اسلامی شهر متضمن مرحله عملیاتی احداث دفاتر الکترونیک می باشد. این معاون، انجام این بخش را نیز از طریق صدور فراخوان دانست و تصریح کرد: در صورت تصویب شورای اسلامی شهر، با صدور فراخوانی، از دفاتر برای شرکت در طرح دعوت به عمل می آوریم تا در صورت دارا بودن شرایط و دریافت مجوز، نسبت به راه اندازی دفتر اقدام کنند. این مسئول اقدامات مورد اجرا در این دفاتر را نیز بیان کرد و اذعان داشت: پس از افتتاح این دفاتر 85 درصد از مراجعه مردم به معاونت شهرسازی و معماری و نیز بخش های تابعه در مناطق کاهش خواهد یافت. وی در پایان گفت: در این دفاتر، اقدامات و موضوعاتی همچون نقل و انتقالات بانکی، صنفی، ساخت و ساز، صدور پایانکار و نظایر آن صورت می گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود