27 بهمن 1393
شماره خبر: 137728

یکسان سازی ضوابط با بکارگیری اتوماسیون شهرسازی محقق شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

یکسان سازی ضوابط با بکارگیری اتوماسیون شهرسازی محقق شد


معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از اجرای طرح اتوماسیون شهرسازی در 11 منطقه از شهرداری کرج به منظور ایجاد وحدت رویه و یکسان سازی ضوابط خبر داد.
احدالله احمدی پرگو در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، اظهار داشت: وظایف معاونت شهرسازی و معماری به دو گروه امور اجرایی و برنامه ریزی تقسیم می شود که این حوزه در هر یک از این بخش ها برنامه ریزی و تمهیدات گسترده ای را صورت داده است. وی با اشاره به اجرای طرح اتوماسیون شهرسازی به صورت مکانیزه در مناطق مختلف شهرداری کرج اظهار داشت: اجرای این طرح موجب تسهیل در امور شهرسازی و کاهش فساد اداری خواهد شد که در در حال حاضر در 11 منطقه از مناطق 12 گانه شهرداری کرج امور شهرسازی از طریق اتوماسیون انجام می شود. معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج، وحدت رویه و یکسان سازی ضوابط را به عنوان یکی از مبانی کار معاونت شهرسازی عنوان کرد و بهره گیری از این اتوماسیون را یکی از فرصت های ایجاد این وحدت عمل دانست. پرگو، تسریع و تسهیل در اجرای امور شهری را ضروری دانست و عنوان کرد: طرح های تفصیلی و جامع با برنامه ریزی بلندمدت اجرایی می شود؛ در کنار این طرح ها نیز، طرح های اجرایی به صورت روزانه به اجرا در می آید. وی افزود: حدود 85 درصد از مراجعین شهرداری به لحاظ درخواست جواز ساخت، صدور پروانه و پایان کار، درخواست مفاصاحساب و وام به واحد شهرسازی مراجعه می کنند که با توجه به این حجم تردد، برنامه ریزی دقیق و مدونی جهت تسریع در انجام امور شهروندان مورد نیاز است. معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج ادامه داد: در همین راستا و به منظور کاهش زمان دریافت جواز ساخت، برنامه ریزهایی صورت گرفته تا در پروسه زمانی کوتاهی شهروندان بتوانند جواز ساخت و پایان کار خود را دریافت نمایند.
واگذاری برخی خدمات به بخش خصوصی
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انبوه وظایف شهرسازی و ازدحام جمعیت مراجعین به شهرداری یادآور شد: شهرداری کرج در نظر دارد جهت تسریع در امور شهروندان و کاهش تردد مراجعین به شهرداری، برخی از امور شهرسازی را به دفاتر واجد شرایط پیشخوان و پلیس +10 واگذار نماید. وی خاطرنشان کرد: به زودی فراخوان این طرح منتشر گردیده و برنامه ریزی جهت اجرای آن آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود