26 فروردین 1394
شماره خبر: 140288

نحوه اجرای وحدت رویه شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نحوه اجرای وحدت رویه شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت


اولین جلسه شورای معاونین شهرسازی و معماری شهرداری کرج در سال 94 با موضوع نحوه اجرای وحدت رویه جهت اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری در باشگاه میلاد این دستگاه خدمات رسان برگزار شد و دستورات و مصوباتی را در پی داشت.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری در این جلسه که صبح دیروز سه شنبه برپا شد، از ضرورت ارائه گزارش های مهندسین ناظر به صورت الکترونیک خبر داد. احدالله احمدی پرگو گفت: با این اقدام که از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری به اجرا در می آید، سرعت عمل مجموعه تا اندازه قابل توجهی ارتقاء خواهد یافت. وی خطاب به معاونین حاضر در جلسه تاکید کرد: ضروری است بر اجرای هر چه دقیق تر و جدی تر طرح تفصیلی، پروژه های عمرانی، اصلاح هندسی و دیگر وظایف محوله بر دوش معاونت برنامه ریزی و توسعه، نظارت کافی را مبذول داشته و از این اصل مهم غافل نمانند. این معاون در ادامه با اشاره به تصویب آیین نامه تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک در شورای اسلامی شهر کرج، مدیر شهرسازی را به عنوان مسئول پیگیری و اجرای اقدامات لازم به منظور راه اندازی این دفاتر در سطح شهر معرفی کرد.
کاهش پروسه صدور پایان کار
این مسئول به وضعیت صدور پایان کار در این معاونت و مناطق تابعه نیز اشاره کرد و ادامه داد: سیاست های معاونت شهرسازی در خصوص اجرای وظایف، سیاستی پایدار و ثابت است که از اهم آنها کاهش زمان صدور پایان کار می باشد. به گفته وی، طولانی شدن پروسه صدور پایان کار با توجه به کاهش تعداد پرونده ها قابل اغماض و پذیرفتنی نیست.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج همچنین هماهنگی های صورت گرفته با سازمان نظام مهندسی استان البرز در خصوص صدور پایان کار را یادآور شد و بیان داشت: مقرر شده است از این پس صدور پایان کار ساختمان پس از صدور و تهیه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان صورت گیرد. احمدی پرگو همچنین از معاونین و مدیران حاضر در جلسه خواست به منظور تکریم ارباب رجوع و افزایش میزان رضایت شهروندان از عملکرد این معاونت، نسبت به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی اقدام کنند.
ضرورت به کارگیری کامل برنامه اتوماسیون شهرسازی
وی در ادامه، راه اندازی سیستم اتوماسیون شهرسازی و معماری را به عنوان یکی از اقدامات این معاونت به منظور افزایش سرعت عملکرد و یکسان سازی فعالیت ها دانست و عدم بهره گیری کامل و صحیح از این امکان الکترونیکی توسط برخی کارکنان را موجب نارضایتی خواند. این مسئول از معاونین شهرسازی مناطق خواست، با نظارت دقیق بر عملکرد کارکنان برای استفاده صحیح از این نرم افزار، بر سرعت عملکرد مجموعه و یکپارچه سازی اقدامات بیافزایند. وی در پایان گفت: ضروری است از این پس کلیه پرونده های ملکی توسط نیروهای مستقر در مناطق اسکن شده و برای بارگذاری در اتوماسیون شهرسازی آماده شوند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود