19 مرداد 1394
شماره خبر: 147069

خبرنگاران دفاع مقدس دلیرمردانی از جنس ایثارند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

خبرنگاران دفاع مقدس دلیرمردانی از جنس ایثارند


فرمانده پایگاه بسیج شهید سلطانی شهرداری کرج با ارسال پیامی به پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، ضمن نگاهی مجدد به جایگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه در جامعه، این روز را به همه تلاشگران عرصه اطلاع رسانی تبریک گفت.
در متن پیام محمد قاسمی وند آمده است:
در دنیای کنونی که همگان سرگرم کار خویش اند و چندان به عملکرد حاکمان و نقد و بررسی آنها توجه ندارند، این خبرنگاران رسانه ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می کنند. آنها، از یک طرف درد دل مردم را می شنوند و به مقامات بالا انتقال می دهند و از سوی دیگر پاسخ های مسئولان را به آگاهی مردم می رسانند. نقد عملکرد خوب یا بد حاکمان در رسانه ها، از دیگر وظایف خبرنگاران است که به بالندگی نظام و نیز پاسخگو بودن مسئولان یاری می رساند.
ذوق و استعداد
یکی از مهمترین ویژگی های خبرنگار، داشتن عشق و علاقه و قریحه خبرنگاری است. بر این اساس، کسی باید وارد عرصه جذاب و در عین حال پرمخاطره خبرنگاری شود که ضمن داشتن این استعداد ذاتی، از هنر واژه گزینی، شم خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکافانه و دقیق نیز برخوردار باشد و با پرهیز از احساسات، بکوشد رویدادها را همانطور که اتفاق افتاده منتشر کند، نه آنطور که خود می خواسته اتفاق بیافتد.
خبرنگاران دفاع مقدس
به راستی چه کسی می داند در زمان دفاع و جنگ تحمیلی، آن هنگام که رزمندگان در جبهه ها زیر بمباران اطلاعاتی رسانه های غربی و عربی بودند، چه کسانی خطر را به جان می خریدند و از بین گلوله ها، خمپاره ها و میدان های مین، گزارش و خبر تهیه می کردند؟ به بنیاد شهید انقلاب اسلامی که مراجعه کنیم، نام 244 شهید، 50 جانباز و 12 آزاده خبرنگار را ثبت شده، می بینیم.
این عزیزان و همه خبرنگاران راست کردار دفاع مقدس، با از جان گذشتگی وارد معرکه نبرد حق علیه باطل می شدند و قلم و دوربین به دست، به ثبت وقایع می پرداختند تا آیندگان بدانند که جهانخواران و زورگویان چه بر سر ملت مظلوم و انقلابی ایران آورده بودند.
شهید محمود صارمی
محمود صارمی به عنوان دبیر سرویس فارسی ایران برگزیده شد و در 26 دی ماه سال 1375 به عنوان مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در افغانستان، راهی مزار شریف شد و حدود دو سال بعد، در هفدهم مردادماه 1377، در نهایت مظلومیت به دست گروه طالبان به شهادت رسید. نامش جاویدان و یادش گرامی باد
محمد قاسمی وند
فرمانده پایگاه بسیج شهید سلطانی شهرداری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود