12 شهریور 1394
شماره خبر: 148401

تامین امنیت دانش آموزان باید اولویت اصلی رانندگان سرویس مدارس باشد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 تامین امنیت دانش آموزان باید اولویت اصلی رانندگان سرویس مدارس باشد


مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرج و حومه اظهار داشت: تامین امنیت دانش آموزان باید اولویت اصلی رانندگان سرویس مدارس باشد و سازمان بر روند خدمت رسانی آنها نظارت ویژه ای اعمال خواهد کرد.
روز گذشته نشستی با محوریت «استقبال از مهر» با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی، روسای خطوط تاکسیرانی و نماینده پلیس راهور در محل سالن اجتماعات سازمان اتوبوسرانی برگزار شد که طی آن راهکارهای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات رسانی به دانش آموزان در آستانه فصل بازگشایی مدارس مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت. پرویز اسکندری مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج در این جلسه از برگزاری کلاس های آموزشی ویژه رانندگان سرویس مدارس خبر داد و گفت: کلیه دغدغه ها، حساسیت و موارد مهم به فعالان این بخش گوشزد شده و از آنها خواسته ایم تا با انجام معاینات لازم و رفع نقص های فنی خودروها، مقدمات امنیت محصلان را فراهم آورند. این مدیرعامل اضافه کرد: با توجه به رسالت مهمی که رانندگان سرویس مدارس در جابه جایی دانش آموزان بر عهده دارند، توجه ویژه به زیبایی و ظاهر مناسب خودروها از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چرا که آنها امانتدار آینده سازان فردای این مرز و بوم هستند و باید اعتماد خانواده ها را به خود جلب کنند. وی همچنین خطاب به سرپرستان خطوط تاکسیرانی تاکید کرد؛ در ساعات پیک ترافیک (صبح ها و عصرها) در محل خطوط حضور داشته باشید و ضمن نظارت ویژه بر روند فعالیت ها و خدمت رسانی تاکسی داران به شهروندان مانع از تشدید ترافیک به خصوص در آغازین روزهای بازگشایی مدارس شوید. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرج و حومه در بخش دیگری از سخنانش از تشدید نظارت ها از سوی تیم های ویژه این مجموعه بر فعالیت خطوط خبر داد و گفت: با آندسته از تاکسی دارانی که با زیر پا گذاشتن قانون نسبت به اجحاف حقوق مسافرین و شهروندان اقدام کنند، به شدت برخورد قانونی صورت می پذیرد. اسکندری تهیه لباس فرم ویژه رانندگان سرویس مدارس را از دیگر اقدامات سازمان تاکسیرانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید نام برد و افزود: البته سازمان تاکسیرانی در نظر دارد برای رانندگان تاکسی های خطوط ثابت گردشی نیز لباسی متحد الشکل تهیه کند که این امر تا پایان سال جاری محقق خواهد شد. به گفته وی، در آینده ای نزدیک و با طراحی لوگوی ویژه سرویس مدارس، خودروهای فعال در این بخش از دیگر تاکسی ها تشخیص داده خواهند شد و تیم های نظارتی سازمان به راحتی بر فعالیت آنها نظارت دقیق خواهند شد و با هرگونه مشکل و تخلف نیز به شدت برخورد خواهد شد، ضمن آنکه خوش برخوردها و تاکسی داران پایبند به قوانین و مقررات نیز مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
کمترین شکایت از نمایندگان خطوط می شود
در ادامه جلسه روح الله کیان که به تازگی به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج منصوب شده است، نقش نمایندگان خطوط را مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: با توجه به اینکه شهروندان در صورت عدم رضایتمندی از خدمت رسانی تاکسی داران، مسئولان را از عملکرد نامطلوب تاکسیرانان آگاه می کنند، تاکنون نمایندگان خطوط کمترین شکایت را داشته اند و این نشان از خدمت خالصانه آنان به مردم دارد. این عضو شورا ساماندهی خطوط تاکسیرانی را از مهم ترین وظایف نمایندگان خطوط برشمرد و با اشاره به اینکه جلوگیری از ایجاد ترافیک در ساعات رفت و آمد دانش آموزان نقش بسزایی در آرامش و به موقع رسیدن آنان دارد، تاکید کرد: این مهم از سوی نمایندگان به جد پیگیری شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت رفاه رانندگان اشاره و با بیان اینکه این امر از سوی مسئولان در حال پیگیری است، از فراگیری پوشش حمایتی بیمه تاکسی داران در آینده ای نه چندان دور خبر داد و گفت: سعی مسئولان بر این است تا تسهیلات رفاهی رانندگان را بیش از پیش و با کیفیت بالا فراهم کنند. در ادامه جلسه، کیوان میرزاده نماینده تاکسیرانان ضمن تشکر از حمایت همه جانبه مدیرعامل و معاونین سازمان تاکسیرانی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج، اقدامات صورت گرفته در راستای تامین رفاه این قشر زحمتکش را قابل تقدیر دانست و در عین حال بر نگاه ویژه تر مسئولان نسبت به دغدغه ها و مطالبات همکاران خویش تاکید کرد. وی با اشاره به اینکه مسئولان ذیربط در سازمان تاکسیرانی توجه ویژه ای نسبت به مشکلات تاکسیرانان دارند، اظهار کرد: تاکنون اقدامات ارزنده ای در راستای رفع مشکلات رانندگان انجام شده است و من به عنوان نماینده تاکسیرانان از مسئولان مربوطه کمال تشکر را دارم. در بخش دیگری از جلسه، سرهنگ شرق رئیس پلیس راهور شهرستان کرج نیز طی سخنانی بیان داشت: رانندگان تاکسی از همکاران پلیس محسوب می شوند، چرا که قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت کرده و به کاهش ترافیک نیز کمک می کنند. وی ادامه داد: نقش این عزیزان در کاهش آمار تصادفات نیز کمرنگ نیست و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. هنگامی که آمار تصادفات کاهش می یابد هزینه ای که صرف تصادف و بازسازی می شود در راه فرهنگ سازی و خرید تجهیزات ایمنی صرف خواهد شد و این امر نقش پررنگی در ارتقاء سطح ایمنی شهروندان خواهد داشت. در پایان جلسه نیز معاون انتظامی سازمان تاکسیرانی به بیان مطالبی در مورد ماه مهر و بازگشایی مدارس و چگونگی استقبال از سال تحصیلی جدید و لزوم شیفت بندی تاکسی های سطح شهر به منظور خدمات رسانی بهتر و جابه جایی دانش آموزان به نحو احسن پرداخت و تذکرات لازم را برای تمامی خطوط خصوصا خطوط هسته مرکزی شهر که دارای پیک مسافر هستند، ابلاغ نمود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود