تسریع طرح ساماندهی سرویس مدارس توسط سازمان تاکسیرانی کرج
سپیدارآنلاین: گروه شهری
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج از تسریع طرح ساماندهی سرویس های مدارس این کلانشهر با رویکردی نو و قانون مدار خبر داد.
پرویز اسکندری با بیان این که ساماندهی سرویس مدارس یکی از اصلی ترین اقدامات سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج در سال تحصیلی جدید است، گفت: از ابتدای تابستان تسریع در روند ساماندهی سرویس مدارس آغاز شده است و تا پایان سال تحصیلی رسیدگی به این موضوع ادامه خواهد داشت. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج گفت: سرویس دهی دانش آموزان از دغدغه های فکری اولیای آنان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی است و خانواده ها برای امنیت روحی و روانی خود و فرزندانشان در مواجهه با مشکلاتی از قبیل ترافیکهای سنگین، ازدحام جمعیت، خطر رانندگان مبتدی و ... در مسیر رفت و آمد ترجیح می دهند از سرویس دانش آموزی مناسب استفاده کنند. این مسئول با اشاره به طرح ساماندهی سرویسهای مدارس بیان کرد: این طرح از مهمترین اقداماتی است که با هدف روان سازی ترافیک، ارتقاء سلامت و ایمنی دانش آموزان و فرهنگ استفاده از وسایط نقلیه توسط سازمان تاکسیرانی کرج انجام می شود. به گفته وی ساماندهی خودروهای شخصی فعال در بخش سرویس مدارس نیز برعهده سازمان تاکسیرانی کرج بوده است که بنا بر توافقات بین سازمان تاکسیرانی و سازمان آموزش و پرورش آنها نیز تحت آموزش های لازم توسط سازمان تاکسیرانی قرار گرفتند و بعد از تایید صلاحیت این افراد و همچنین انجام معاینه فنی خودروها (ویژه سرویس مدارس) و دریافت برچسب مخصوص امکان کار کردن در بخش سرویس مدارس را پیدا کردند. اسکندری تصریح کرد: مانند سالهای گذشته دارا بودن کارنامه معتبر تاکسیرانی برای رانندگان تاکسی، عدم نقص فنی خودرو، برچسب معاینه فنی، بیمهنامه بدنه، سرنشین و شخص ثالث و همچنین برگه عدم سوپیشینه و گواهی عدم اعتیاد برای تمامی رانندگان سرویس مدارس الزامی است. وی گفت: خدمات رسانی مطلوب ناوگان تاکسیرانی در ابتدای مهر ماه صورت پذیرفت و به همین منظور تمامی نقاط پرمسافر و پر تردد شهر کرج شناسایی و هماهنگی ها برای خدمات رسانی مطلوب در ساعات اوج مسافر در این خطوط انجام شد. اسکندری بیان کرد: گشت های نظارتی سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج تجهیز شده است و در نقاط پر تردد شهر مستقر شده اند تا چنانچه مواردی از تخلفات یا کمبود تاکسی اعلام شود به نحو مطلوب مدیریت شود . مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری کرج همچنین اظهار داشت: حضور به موقع و غیبت های رانندگان تاکسی در پایانه های شهر کرج کنترل و نظارت خواهد شد و چنانچه تخلفی از سوی رانندگان صورت گیرد بطور قطع با آنها برخورد خواهد شد. وی در پایان گفت: هدف سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج سرویس دهی مطلوب با بیشترین رضایت مندی وکیفت به اولیاء و مدارس بوده است و این سازمان می کوشد تا مسائل و مشکلات سرویس را از سیستم آموزشی جدا سازد.