16 شهریور 1394
شماره خبر: 148617

مقابله با معضل سد معبر را در اولویت قرار دهید

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مقابله با معضل سد معبر را در اولویت قرار دهید


شهردار کرج در جلسه شورای برنامه ریزی به مدیران مناطق 12 گانه این کلانشهر ماموریت داد؛ مقابله با معضل سد معبر را در اولویت کارها قرار دهید و در جهت پیاده محوری برنامه ریزی کنید.
جلسه شورای برنامه ریزی عصر روز گذشته با حضور علی ترکاشوند، معاونین، مدیران ستادی، مدیران عامل سازمانها و مدیران مناطق 12 گانه شهرداری مرکز البرز در محل سالن جلسات مجتمع رفاهی میلاد برگزار شد و طی آن کلیددار شهرمان نکات و مواردی را به منظور اداره کارآمدتر و بهتر این کلانشهر به مدیران شهری متذکر شد و همچنین توضیحات آنها درباره عملکردهای شاخص را استماع کرد. ترکاشوند در این جلسه از تکریم ارباب رجوع و شهروند مداری به عنوان یکی از اولویت های جدی مدیریت شهری کرج یاد کرد و از مدیران حاضر در جلسه تقاضا کرد نسبت به تحقق این مهم بیش از پیش اهتمام ویژه ای داشته باشند؛ در غیر این منتظر دریافت کارت زرد باشند، چرا که ما از مردم، با مردم و برای مردم هستیم و بدون آنها هویتی نداریم و حضورمان در شهرداریها یا سایر ادارات بی معنی است. وی یکی از موضوعاتی که در ارتباط با جلب رضایت شهروندان مطرح شد و شهروندان آن را در جلسات ملاقات مردمی به دکتر ترکاشوند منتقل کرده بودند، موضوع سد معبر بود که بعضا از سوی کسبه و صاحبان واحدهای صنفی و تولیدی و بعضا از سوی دستفروشان، دوره گردها، متکدیان و... رخ می دهد. این معضل علاوه بر تهدید سلامت و بهداشت روانی جامعه، موجب آشفتگی سیما و منظر شهری می شود که طبق قانون وظیفه مقابله با آن بر عهده شهرداریها گذاشته شده است. وی با اشاره به اینکه سیما و منظر شهری به شدت تحت تاثیر حضور دستفروشان و فروشندگان دوره گرد بوده و وجود این عامل مخل نگرش شهروندان به محیط آرام شهری است، اظهار کرد: داشتن شهرهایی امن و آرام در ابعاد مختلف اجتماعی، دو هدف بزرگ و مهم در جهان هستند که یکی از فاکتورهای این امر کاهش زوائد بصری و سد معبر در پیاده راه ها و محیط شهری است. وی همچنین خاطرنشان کرد: ازدحام در نقاط مختلفی از معابر و تولید آلودگی صوتی از مهمترین عوارض و آسیب هایی است که در اثر وجود دستفروشان در شهر ایجاد می شود. ترکاشوند تصریح کرد: تابلوهای غیرمجاز، تبلیغات دیواری، نابسامانی های معماری، آلودگی های صوتی و بسیاری دیگر از فاکتورهای اجتماعی و محیطی در نحوه نگرش مردم به محیط زندگی شان تاثیرگذار است و می تواند موجب تعلق خاطر شهروندان یا عدم آن به شهر و سکونتگاه شان شود.
کلیددار شهر کرج با تاکید بر اینکه مخالف کسب درآمد دستفروشان و فروشندگان دوره گرد نیستیم، خاطرنشان کرد: اینکه افرادی بنا به دلایل اقتصادی اقدام به فروش اجناس تولیدی خود یا دیگران می کنند در جای خود ارزشمند بوده و مدیریت شهری مخالف هر گونه اجحاف به شهروندانی است که به دلیل درگیری با مشکلات مالی یا اقتصادی دست به گریبان معضلی به نام دستفروشی می شوند. اما این به معنای صرف نظر کردن از حقوق دیگر شهروندان برای بهره مندی از شهری آرام و بدون سد معبر نیست. وی تصریح کرد: از معاون خدمات شهری مرکز و مدیران و معاونین مربوطه در مناطق 12 گانه شهر کرج خواسته شده است با شناسایی نقاطی از شهر، اقدام به برگزاری روزبازارهای موقت کرده و نسبت به اعزام این دستفروشان به محل های مذکور اهتمام ورزند. با این اقدام ضمن پاک شدن چهره شهر از معضلی به نام سد معبر، فضای مناسب اقتصادی برای عاملان فراهم خواهد آمد. ترکاشوند اضافه کرد: اما متاسفانه برخی زیاده خواهی ها از سوی فروشندگان و عاملان سد معبر در نقاط مختلف شهری بخصوص بخش های پرتردد، سبب می شود این امر به تاخیر افتاده و پس از اجرای طرح های متعدد جمع آوری، این افراد به محل سابق مراجعه و بساط شان را مجددا در همان مکان برپا کنند. به گفته شهردار، در چنین شرایطی برخورد قاطعی از سوی مدیریت شهری با عاملان صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود