13 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141325

اهتمام ویژه معاونت خدمات شهری شهرداری کرج برای حذف آلودگی های بصری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اهتمام ویژه معاونت خدمات شهری شهرداری کرج برای حذف آلودگی های بصری


قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج بر ضرورت اجرای طرح های اجتماعی با هدف حذف آلودگی های بصری از سیما و منظر شهری تاکید کرد و افرود: تحقق این مهم از رسالتهای مهم معاونت خدمات شهری است که با محورهای متعددی از جمله رفع سد معبر انجام می شود.
اصغر نصیری با تاکید بر ضرورت فعالیت مستمر اكيپ های رفع سد معبر در همه ایام سال اظهارداشت: رفع سد معبر از وظایف مهم شهرداریها می باشد که معاونت خدمات شهری متولی انجام آن است؛ باید گفت، اجرای این طرح با توجه به آثار و نتایج آن که نظامندی شاکله شهری از مهمترین آنهاست، برای شهرداری بسیار حائز اهمیت است. وی، عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح اقداماتی نظیر اخطار به صنوف مزاحم، صدوراخطاریه به فروشندگان احشام، جمع آوری خودرو و یا چهارچرخ های دوره گرد و صدور اخطاریه به فروشندگان مبنی بر جمع آوری وسایل اضافی از پیاده رو ها توسط اکیپ های سد معبر انجام می شود. نصیری با اشاره به اهتمام معاونت خدمات شهری برای ساماندهی فروشندگان در مجامع عمومی به ویژه معابر شهری، بیان کرد: ساختار معابر شهری تنها برای تردد شهروندان احداث می شود و طبق قانون هرگونه استفاده غیر از آنچه قانون برای معابر شهری مجاز دانسته تخلف محسوب می شود؛ به این منظور اجرای طرح رفع سد معبر به ویژه در ایام پایانی سال در اولویت معانت خدمات شهری شهرداری قرار می گیرد. به گفته این مسئول، توجه ويژه به مسئله سدمعبر از سوي اصناف، بازاريان و فروشندگان ضمن کاهش مشکلات و معضلات مرتبط باعث افزايش رضايت شهروندان از مديريت شهري، نظام مند شدن سيستم خريد و فروش و عدم ايجاد مزاحمت براي مردم و عابرين پياده و خودروهاي سواري می شود.
لزوم آموزش رفتارهای اجتماعی- شهروندی
قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج در ادامه بر لزوم آموزش رفتارهای اجتماعی – شهروندی تاکید کرد و افزود: آگاهی بخشی به شهروندان از قوانین و مقررات شهری و نهادیه شدن آن بین آنها زمینه را برای قانون مند شدن رفتارهای اجتماعی فراهم می کند و نیز موجب کاهش بسیاری از آسیب ها معضلات اجتماعی می شود. نصیری، شناخت وظايف شهروندی را بهترين راه پيشگيري از شکل گیری مشكلات شهری دانست و بر آگاه سازی مردم در این خصوص از طریق اجرای برنامه های فرهنگی تاکید کرد. وی با بیان اینکه آموزش های شهروندی برای اقشار مختلف تعریفی متفاوت دارد، گفت: از جمله این آموزش ها می تواند با موضوع حقوق شهروندي، قوانين و مقررات شهری به صاحبان فروشگاه ها و اصناف ارائه شود تا به دنبال انجام آن مشکلاتی نظیر سد معبر به صورت ریشه رفع شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود