23 شهریور 1394
شماره خبر: 149050

وضعیت بهداشت و درمان در مرکز البرز اورژانسی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

وضعیت بهداشت و درمان در مرکز البرز اورژانسی است


رئیس شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از وضعیت اورژانسی بهداشت و درمان در این کلانشهر دو میلیون نفری اظهار داشت: کمبود شدید تخت های بیمارستانی موجب نارضایتی مردم شده و مشکلات بسیاری را بر بیماران و خانواده های ایشان تحمیل کرده است.
محمود دادگو ادامه داد: متاسفانه بخش جنوبی کلانشهر کرج (شهرستان فردیس) با بیش از نیم میلیون نفر جمعیت از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی محروم است و شهروندان در صورت نیاز به بستری ناچار به حضور در مرکز استان یا شهرستان های ملارد و شهریار هستند که با این موضوع مشکلات خاص خود را به همراه دارد. رئیس پارلمان شهری کرج، مهاجرپذیری بالای این کلانشهر را یادآور شد و با انتقاد از اینکه پس از انقلاب اسلامی حتی یک بیمارستان دولتی در استان البرز احداث نشده است، بیان داشت: اکنون به ازای هر هزار نفر جمعیت کمتر از چهار صدم تخت بیمارستانی موجود است که این میزان فاصله بسیار زیادی با سرانه های استاندارد دارد و زمانِ آن رسیده تا دولتی که با شعار تدبیر و امید روی کار آمده، برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان این استان سه میلیون نفری چاره اندیشی اساسی نماید.
محرومیت البرز از بیمارستان روانپزشکی
وی با اشاره به فقر بسیار شدید البرز در برخی تخصص ها و فوق تخصص های پزشکی، فقدان بیمارستان روانپزشکی در استان را گواهی بر این مدعا خواند و اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود بیش از 50 درصد بیماران البرزی برای دریافت خدمات مطلوب پزشکی به تهران مراجعه می کنند حال آنکه بخش قابل توجهی از ظرفیت پزشکی پایتخت با استفاده از پزشکان متخصص و مجرب کرجی تکمیل می شود و این نشانگر ضعف مسئولان در بهره مندی از پتانسیل های موجود است. به گفته دادگو، استان البرز برای رسیدن به استانداردهای ملی و جهانی حداقل نیازمند تامین 5 هزار تخت بیمارستانی در بازه زمانی 2 تا 3 ساله است؛ چنانچه اگر همین تعداد تخت بیمارستانی در مدت زمان بیشتری تهیه گردد، با توجه به رشد جمعیت و مهاجرپذیری بالای استان باز هم از شرایط نرمال عقب خواهیم ماند. این مسئول در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مدیریت شهری کرج همسو با دولت تدبیر و امید و در راستای ارتقاء سرانه های بهداشت و درمان نسبت به تصویب لوایحی که در برگیرنده حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ساخت بیمارستان باشد، اقدام کرده است. اکنون بیمارستانهای در حال احداث از پرداخت عوارض شهرداری معاف می باشند و همچنین امتیازات ویژه ای برای احداث فضای تجاری و تراکم مازاد در نظر گرفته شده است.
نباید بیمار درجه یک و دو داشته باشیم!
رئیس شورای اسلامی شهر کرج همچنین به شدت از وجود تبعیض هایی در خدمات رسانی بیمارستان های دولتی و خصوصی در البرز گلایه کرد و خواستار اتخاذ تدابیری شد که «تمکن مالی» بهانه ای برای تقسیم بندی بیماران به درجه یک و دو نشود و همه افراد جامعه از محل درآمدهای مالیاتی کشور بتوانند به خدمات ویژه بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند. این عضو پارلمان شهری ایران کوچک در ادامه خواستار پراکندگی و توزیع عادلانه سرانه های درمانی در سطح کلانشهر کرج شد و از اینکه نقاط مرفه نشین از امکانات ویژه تری به نسبت محلات و شهرک های محروم برخوردار هستند، ابراز تاسف کرد و گفت: مادامی که چنین نگاهی در مسئولان برای توزیع امکانات و سرانه ها وجود داشته باشد، چگونه می توان فاصله طبقاتی را کم کرد یا مانع از تقسیم فضای شهرها به «جنوب شهر» و «شمال شهر» شد؟! وی در پایان بر تسریع در احداث بیمارستان دولتی در اراضی بازپس گیری شده حسن آباد تاکید کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود