5 مهر 1394
شماره خبر: 149841

دفاتر تسهیل گری شهر کرج زودتر راه اندازی شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دفاتر تسهیل گری شهر کرج زودتر راه اندازی شود


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج، خواهان راه اندازی هر چه سریعتر دفاتر تسهیل گری مصوب شورای اسلامی شهر در سال گذشته شد و گفت: با تاسیس این دفاتر، روند بازسازی بافت های فرسوده شهری سرعت قابل توجهی به خود می گیرد.
سعید فیروزگاه با بیان این مطلب اظهار داشت: در کرج 786 هکتار بافت فرسوده بدون احتساب معابر و شوارع وجود دارد که این رقم با افزایش معابر و شوارع به یک هزار و 200 هکتار افزایش پیدا کرده و خطرات بسیاری را برای شهر و شهروندان ایجاد می کند. وی اظهار داشت: اگر 10 شهر در کشور در معرض خطر بافت های فرسوده قرار داشته باشند، کرج میان این 10 شهر قرار می گیرد؛ این به معنای وجود خطر بالای وجود بافت فرسوده و سازه های غیرایمن در منطقه است که با وقوع حوادث طبیعی احتمال ریزش آنها بسیار افزایش می یابد. به گفته فیروزگاه، تخریب این بافت های فرسوده نه تنها موجب آسیب رسیدن شدید به ساکنان این سازه ها خواهد شد که با ایجاد موانع سخت در مسیر امدادرسانی، مسیر خدمات دهی به آسیب دیدگان را بسیار دشوار می کند. از این رو ساماندهی بافت فرسوده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وی، عامل جدی در کندی ساماندهی این بافت های فرسوده را ریزدانگی آنها اعلام کرد و بیان داشت: طبق قانون شهر کرج املاک زیر 200 متر ریزدانه محسوب می شوند که از این حیث مالکان بافت های فرسوده از امکان تامین زمینی معادل این متراژ برخوردار نیستند. عضو شورای اسلامی شهر کرج، به اقدامات و تسهیلاتی که دولت و شهرداری برای مالکان این بافت ها در نظر گرفته است، اشاره کرد و گفت: دولت تسهیلات مناسبی برای مالکان بافت های فرسوده در نظر گرفته و شهرداری کرج بالغ بر 80 درصد تخفیف عوارض ساخت و صدور پروانه را به این املاک اختصاص داده است. این مسئول اذعان داشت: همچنین راه اندازی دفاتر تسهیل گری که سال گذشته به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرج رسید، می تواند نقش بسیار موثری در کاهش موانع و دغدغه های مالکان ایفا کند که از این جمله شناسایی محلات و مناطقی است که بافت های فرسوده در آن واقع شده اند. وی اضافه کرد: مذاکره مستقیم با مالکان و سرمایه گذاران بخش خصوصی از فعالیت هایی است که در آیین نامه شکل گیری این دفاتر تسهیل گری دیده شده و می تواند در تنظیم روابط و اجرای دقیق ضوابط مربوطه عملکرد موثری داشته باشد.
فیروزگاه بر همین اساس از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج خواست با اجرای هر چه سریعتر این مصوبه و راه اندازی دفاتر، نسبت به انجام وظایف محوله اقدام نماید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود