26 بهمن 1390
شماره خبر: 4943

املاک واقع در محدوده بافت های فرسوده مشمول دریافت خدمات شهرداری می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

املاک واقع در محدوده بافت های فرسوده مشمول دریافت خدمات شهرداری می شوند

سپیدار آنلاین: مدیر منطقه 8 شهرداری کرج گفت:املاک واقع در محدوهبافت های فرسوده خدمات شهری شهرداری،خدمات شهری مورد نیاز را از این دستگاه خدمات رسان دریافت می کنند.
فرج الله ایلیات در گفتگو با برنامه رادیویی " شهر من سلام " در خصوص وضعیت خیابان طالقانی کرج افزود: با توجه به طرح ساماندهی تصویب شده، خیابان طالقانی این منطقه در محدوده خدمات شهری شهرداری قرار دارد که طبق مقررات مشمول دریافت خدمات شهری می شوند. وی با بیان اینکه، اگر ملک ها و قطعات در داخل محدوده باشد دارای کاربری مسکونی است، اذعان داشت: در اینصورت مجوز های لازم برای این ملک های از سوی شهرداری صادر می شود. این مسئول با اشاره به قرار گرفتن ملک های این منطقه در بافت فرسوده، عنوان کرد: به منظور فراهم آوردن شرایط مساعد ساخت و ساز در این محدوده به مالکان تراکم های تشویقی ارائه می شود. ایلیات، مهمترین مشکل مالکان محدوده خیابان طالقانی را ریزدانه بودن قطعات خواند و افزود: دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای این قطعات افزایش تراکم ساختمانی با توجه به میزان تجمیع انجام گرفته می باشد.
مدیر منطقه 8 شهرداری کرج اظهارداشت: تجمیع قطعات بین 150 تا 190 متر مشمول 150 درصد تراکم تشویقی می شود. ایلیات ادامه داد: مالکان با تجمیع قطعات تا متراژ 379 متر نیز از تراکم 200 درصدی برخوردار می شوند. وی خاطرنشان کرد: برای ملک های فوق سند مالکیت و مجوز های لازم صادر می شود. این مسئول با اشاره به اینکه، قسمت بالای خیابان طالقانی توسط سازمان طرح ساماندهی تخریب شده است بیان کرد: این ملک ها به واسطه قرار گرفتن در طرح ارتفاع 72 هکتاری تخریب شده اند. ایلیات ضرورت تسریع در روند احیاء و بازسازی بافت های فرسوده را یادآور شد و با اشاره به افزایش میزان تخفیف صدور پروانه و عوارض نوسازی از 50 به 80 درصد اظهارداشت: اینگونه تسهیلات تشویقی در احیاء بافت های فرسوده مفید و کارآمد است. وی بیان کرد: ارائه تراکم های تشویقی به بافت های فرسوده از دیگر سیاست های مهم برای ترغیب و تشویق مالکان به منظور احیاء بافت های فرسوده است. ایلیات با اشاره به ارائه لایحه پیشنهاد افزایش 30 درصدی تخفیفات صدور پروانه و عوارض نوسازی به شورای اسلامی شهر کرج گفت: با موافقت اعضای شورای شهر با این پیشنهاد، کرج بعد از تهران بالاترین میزان تخفیف احیاء بافتهای فرسوده را خواهد داشت. وی، رفع معضل بافت های فرسوده را علاوه بر ارائه تسهیلات و حمایت های مسئولان نیاز به همکاری شهروندان دانست و عنوان کرد: بیشترین تعامل شهروندان در این زمینه اقدام برای تجمیع قطعات ریز دانه است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود