6 مهر 1394
شماره خبر: 149887

تحولات شهری امکان تحقق برنامه های بلند مدت را فراهم کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تحولات شهری امکان تحقق برنامه های بلند مدت را فراهم کند


شهردار کرج بر ضرورت بازنگری مستمر برنامه های تدوین شده ز سوی شهرداری تاکید کرد و گفت: تحولات باید بگونه ای صورت گیرد که امکان تحقق برنامه های بلند مدت در شهر به نحوی کارآمد و مطلوب فراهم شود.
علی ترکاشوند لزوم درک وضعیت کاربری های مختلف شهری را یادآور شد و افزود: تحقق این مهم روند توسعه را با در نظر داشتن روند افزایشی جمعیت و ضرورتهای شهر به نحوی کارآمد فراهم می کند. وی، اظهارداشت: در راستای تدوین و اجرای طرح های شهری باید به تداوم حیات اجتماعی شهرها، برقراری پویایی، نشاط و شادابی شهری توجه داشت؛ در اینصورت توسعه شهری متناسب با نیازهای شهر صورت می گیرد و آینده نگری در شهرها محقق می شود.ترکاشوند به نقش مطالعه و پژوهش در تدوین برنامه های توسعه ای شهری اشاره کرد و افزود: این روش برنامه ریزی نیل به اهداف کلان شهری را ممکن می سازد؛ مدیریت شهری کرج نیز با همفکری و هماهنگی شورای اسلامی شهر در راستای رسیدن به این مهم برنامه ریزی های منسجم و قابل اجرایی را در دستور کاری خود دارد. وی، لزوم بازنگری مستمر برنامه های شهری را یادآور شد و بیان کرد: بازنگری برنامه های شهری زمینه را برای عبور از چالش های احتمالی در شهر فراهم می آورد؛ این مهم موجب می شود، طرح ها و سیاست گذاری های شهری در مسیر ایده آل و نزدیک به استاندارهای پیش بینی شده صورت گیرد.
استفاده از نیروهای متخصص با هدف دستیابی به طرح ها و برنامه های شهری
شهردار کرج در ادامه بر ضرورت استفاده از نیروهای متخصص با هدف دستیابی به طرح ها و برنامه های شهری تاکید کرد و با بیان اینکه در ساختار مدیریت شهری کرج بر انجام این مهم تاکید شده است، بیان کرد: در شهرداری کرج اراده بر بهره گیری از توان و ظرفیت نیروهای متخصص با هدف تدوین برنامه های ایده آل برای دوره حال و آینده شهر است. ترکاشوند، علمی و واقعی کردن طرح های توسعه شهری را از دیگر اولویت های مهم شهرداری کرج خواند و افزود: از دیگر اولویت های این ساختار مدیریتی که توسعه منطقی شهر را عهده دار است، کوتاه کردن پروسه و زمان تهیه طرح ها و اجرای آنها می باشد. وی، تاکید کرد: اجرای سریع برنامه های شهری متناسب با پذیرش شهر امری بسیار مهم است که باید به جد مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد؛ در این راستا بهره گیری از توان و ظرفیت سرمایه های بخش خصوصی به عنوان راهکاری که اجرای طرح های خرد و کلان شهری را در مدت زمان کوتاه فراهم می کند، پیشنهاد می شود. وی با بیان اینکه شهروندان به عنوان دریافت کنندگان اصلی خدمات شهری نقش تعیین کننده ای در اجرای برنامه های شهری دارند، اظهارداشت: در این خصوص نیاز است، شهروندان آگاهی بیشتری از اهداف و فواید طرح های توسعه شهری داشته باشند؛ این اقدام باعث می شود، برنامه ریزان شهری تصمیمات بهتری را برای شهر اتخاذ و در مسیر تحقق آن تلاش کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود