8 مهر 1394
شماره خبر: 150062

آموزشگر فرهنگ تفکیک زباله از مبداء به مناطق 12 گانه شهرداری کرج اعزام می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آموزشگر فرهنگ تفکیک زباله از مبداء به مناطق 12 گانه شهرداری کرج اعزام می شود


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اعزام آموزشگر فرهنگ تفکیک زباله از مبداء به مناطق 12 گانه این کلانشهر با هدف اشاعه آموزش های شهروندی و داشتن محیط زیست سالم و هوای پاک خبر داد.
مجتبی اسکندری با اعلام خبر فوق اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، مناطق 12 گانه را به بیش از 50 محله مشخص تقسیم بندی کرده ایم و با تعیین سرفصل مباحث آموزشی، اعزام آموزشگر به منظور انتقال توصیه های کارشناسی به شهروندان در دستور کار سازمان قرار گرفته است. این مدیرعامل با تاکید بر اینکه نهادینه سازی تفکیک زباله از مبداء موجب کاهش هزینه های جاری، کاهش دفن زباله در طبیعت و داشتن محیط زیست سالم خواهد شد، گفت: در شرایط کنونی روزانه بیش از هزار تن زباله و انواع پسماندها در مرکز استان البرز تولید می شود که سالانه چند میلیارد تومان به منظور جمع آوری و انتقال آنها به مرکز دفن زباله حلقه دره هزینه می شود. وی اضافه کرد: در بین زباله های دور ریز پسماندهایی وجود دارد که از قابلیت بازگشت دوباره به چرخه مصرف برخوردار می باشند و چنانچه با همکاری شهروندان شاهد نهادینه سازی فرهنگ تفکیک زباله از مبداء در بین اقشار مختلف مردم بویژه زنان خانه دار باشیم، قطعا می توان به آثار و نتایج بهتری دست یافت و ضریب سلامت و بهداشت عمومی جامعه را افزایش داد. اسکندری با اذعان بر اینکه برغم اقدامات صورت گرفته اما با شرایط ایده آل فاصله زیادی پیش رو داریم، از اهتمام ویژه مدیریت شهری کرج با محوریت سازمان مدیریت پسماند، معاونت و سازمان فرهنگی ورزشی در راستای اشاعه آموزش های شهروندی و دعوت مردم به کاهش تولید زباله خبر داد و بیان داشت: در فاز نخست اجرای طرح های فرهنگسازی، مناطق 12 گانه این کلانشهر را به 50 محله و ناحیه مشخص تقسیم بندی کرده ایم تا با حضور آموزشگران در بین شهروندان، نکات و دغدغه ها و توصیه ها به افکار عمومی منتقل شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در پایان با اشاره به برنامه های این نهاد جهت اجرای کارگاه های آموزشی با موضوع مدیریت پسماند و کاهش تولید زباله در سطح مدارس، مساجد، دانشگاه ها، فرهنگسراها و سایر اماکن عمومی، از مسئولان استانی و شهری تقاضا کرد همکاری های لازم را با مجموعه مدیریت شهری داشته باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود