11 مهر 1394
شماره خبر: 150218

بررسی تخصصی طرح های جامع و تفصیلی در دستور کار کمیسیون عمران قرار گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بررسی تخصصی طرح های جامع و تفصیلی در دستور کار کمیسیون عمران قرار گرفت


نخستین جلسه کمیسیون عمران بعد از انتخاب رئیس و اعضای جدید این کمیسیون برگزار و مقرر شد برپایی جلسات تخصصی با موضوعات مختلف بررسی طرح های تفصیلی و جامع، طرح جامع حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری از هفته آینده در دستور کار جلسات کمیسیون قرار گیرد.
در این جلسه که صبح شنبه جاری، به ریاست سعید فیروزگاه از ساعت 8:30 به اجرا در آمد، لوایح و طرح های ارسالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از این جمله لایحه تعیین تکلیف تعاونی گمرک در منطقه 12 شهرداری کرج بود؛ این لایحه با نظر مخالف اعضای کمیسیون رای نیاورد. بند دوم دستور جلسه کمیسیون عمران شورای شهر کرج در روز جاری به لایحه بازگشایی خیابان اول رجایی شهر معروف به اوقافی ها اختصاص داشت که این لایحه اکثریت آرای موافق اعضای کمیسیون را به دست آورد. رئیس کمیسیون در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری در این خصوص گفت: با توجه به ضرورت اجرای طرح ادامه پروژه خیابان مطهری که به کاهش قابل توجه حجم ترافیک در این منطقه کمک شایانی می کند، اعضای کمیسیون عمران شورا با این لایحه موافقت کردند. سعید فیروزگاه با یادآوری اینکه برای اجرای این طرح با مالکان اراضی معارض توافق خواهد شد، اضافه کرد: اعتبارات مورد نیاز برای این منظور، در اعتبارات شهرداری مرکز دیده شد است که این امر سبب خواهد شد معبر فوق، بدون تحمیل بار مالی سنگین به شهرداری و با جلب رضایت مالکان بازگشایی شود. از دیگر بندهایی که در جلسه امروز کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت، احداث پارکینگ مکانیزه طبقاتی در منطقه 3 شهرداری کرج بود. برای احداث این پارکینگ که محل تاسیس آن در فلکه چهارم فردیس در نظر گرفته شده، اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال تعیین شده است. کاستن بار ترافیکی منطقه و مشکل شدید کمبود پارکینگ در محدوده مورد نظر از موضوعاتی بود که سبب شد اعضای حاضر در جلسه ضمن قید یک بند مبنی بر مزایده املاک تجاری پارکینگ با مجوز شورا و پس از احداث طرح، با لایحه شهرداری موافقت کنند. پس از طرح دستور جلسات نیز موضوعات متعددی از سوی اعضاء و رئیس کمیسیون مطرح شد که از این جمله ضرورت برگزاری جلسات تخصصی و نظارت دقیق تر شورا بر اجرای امور محوله و مصوب این پارلمان تصمیم از سوی شهرداری بود.
بر این اساس با خواست رئیس و موافقت اعضاء، مقرر شد جلسه آتی با حضور مشاوران تهیه طرح تفصیلی و طرح جامع شهر کرج برگزار شود تا ضمن آشنایی با نقاط ضعف و قوت طرح از زبان مشاوران، روند و امکانات تهیه و اجرای طرح مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود