20 مهر 1394
شماره خبر: 150821

حمایت از حقوق شهروندی؛ سهم مشارکتهای اجتماعی مردم در امور شهر را افزایش می دهد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

حمایت از حقوق شهروندی؛ سهم مشارکتهای اجتماعی مردم در امور شهر را افزایش می دهد


قائم مقام شهردار کرج، حمایت از حقوق شهروندی را مهمترین رکن مدیریتی خواند و افزود: حمایت از حقوق شهروندی سهم مشارکتهای اجتماعی مردم در امور شهری را افزایش می دهد.
محمدرضا رضا پور با بیان این مطلب افزود: برای مدیران شهری، عنوان شهر باید به گونه ای متفاوت و خاص تعریف و تعبیر شود؛ شهر پایگاه و جامعه ای مملو از در خواستهای متنوع و متعدد مردمی است.
وی، گفت: مردم به عنوان مهمترین عناصر این جامعه شهری، جایگاه مدیریتی در شهر را مشخص می کنند و موجب می شوند مسئولان به تکالیف و وظایف خود در قبال آنها متناسب با تقاضاهای پیش آمده به نحوی موثر عمل کنند. رضاپور با اشاره به حقوق یکسان شهروندان در جوامع شهری، عنوان کرد: همه شهروندان در شهر جایگاه حقوقی یکسانی دارند و باید از خدماتی که برای آنها در نظر گرفته می شود به طور یکسان بهره مند شوند؛ وظیفه ارگان مردمی شهرداری نیز توزیع یکسان خدمات به همه مردم است و ارگان ها و دستگاه های خدمت رسان باید این وظیفه را فارغ اینکه شهروندان در کدام طبقه و یا محدوده شهری زندگی می کنند، به انجام برسانند.
بهره گیری از مشارکتهای اجتماعی بهترین روش انتقال خواسته های مردمی
قائم مقام شهردار کرج با تاکید بر اینکه شهروندان باید با حقوق خود آشنا باشند، عنوان کرد: مدیران و مسئولان شهری نیز باید در مقابل به وظایف و مسئولیتهای خود در قبال شهروندان به بهترین شکل ممکن به عمل کنند. رضاپور، ادامه داد: این رویکرد شهرداری در واقع رویکرد شهروند مداری را در بطن جامعه توسعه و نهادینه می کند؛ جاری شدن این رویکرد مدیریتی برای ارگانی چون شهرداری ره آوردهای مثبتی به همراه دارد که از جمله آن نیز افزایش مشارکت های اجتماعی و مردمی در امور شهری است. وی با بیان اینکه مشارکت دارای سطوح متفاوتی است، عنوان کرد: مدیران شهری با بهره مندی از سطوح مختلفی از مشارکتهای مردمی قادر به ترسیم بهترین الگوهای مدیریتی و خدمت رسانی منطبق با خواسته های واقعی مردم خواهند شد. رضاپور، رویکرد دو نهاد مردمی شورای اسلامی و شهرداری کرج را افزایش سهم مشارکت مردمی خواند و افزود: این مجموعه مدیریتی شهر به عنوان یک سیستم موثر و مسئولیت پذیر اراده بالایی برای توسعه و گسترش این رویکرد دارد و معتقد است با انجام این مهم وزن مدیریت شهری در ارائه خدمات و جلب رضایتمندی شهروندی افزایش می یابد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود