18 شهریور 1393
شماره خبر: 128979

دستگاه قضا حامی مدیریت شهری در اعمال قانون و صیانت از حقوق شهروندان است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دستگاه قضا حامی مدیریت شهری در اعمال قانون و صیانت از حقوق شهروندان است


شهردار کرج، دستگاه قضا را حامی و پشتیبان مدیریت شهری در اعمال قانون و صیانت از حقوق شهروندان دانست و بر ضرورت تعامل و همکاری بیش از پیش این دو نهاد به منظور پیشبرد اهداف کلان شهری تاکید کرد.
علی ترکاشوند در مراسم دیدار معاونان، مدیران مناطق 12گانه شهرداری کرج با رضا شاکرمی، دادستان استان البرز با بیان این مطلب افزود: مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر کرج برای موفقیت در اداره امور شهری و انجام وظایف و رسالت های اجرایی خود نیازمند حمایت دستگاه قضاست. وی با اشاره به تنوع و گستردگی وظایف و ماموریت های شهرداری عنوان کرد: این مجموعه خدمات رسان برای اجرایی کردن سیاست های مدیریتی در عرصه های مختلف به ویژه عرصه هایی از جمله ساخت و سازهای شهری که تبعیت از قانون معیار اصلی اجرای آن است، نیاز به حمایت و همراهی ویژه دادگستری دارد. ترکاشوند در ادامه با بیان اینکه توجه به حقوق شهروندی و رعایت ضوابط مديريت شهري توامان مد نظر شهرداری در انجام امور است، گفت: نوع نگرش دستگاه قضا به رویکرد و عملکرد شهرداری ها در اجرای بهینه برنامه های مدیریت شهری موثر است.
تعامل دادگستری و شهرداری منشاء خدمت رسانی صادقانه در شهر است
شهردار کرج در بخشی دیگر با بیان اینکه شهرداری کرج از تعامل و همراهی با دادگستری استان البرز در حوزه های مختلف شهری به منظور جاری شدن رویکردی ایده آل و در عین حال قانون مند در مدیریت شهری استقبال می کند، عنوان کرد: با چنین تعاملاتی شهرداری می تواند خدمتی صادقانه، پاک، بی منت را برای مردم داشته باشد. ترکاشوند، رفاه، آسایش و امنیت شهروندان همچینن حفظ منزلت شهرداری ها را جزء مولفه های مهم مدیریتی خواند و افزود: برای تحقق این مهم علاوه بر تامین چند رکن اساسی از جمله تامین منابع مالی و انسانی به اعمال قوانین زندگی شهری همچنین تعاملات سازنده با سازمان ها و نهادهای خدمات رسان مردمی نیاز است؛ قوانینی که برای زندگی اجتماعی وضع می شود و مردم در پناه آن به آسایش و آرامش دست می یابند.
از حداکثر ظرفیت های قانونی و اختیارات شهرداری استفاده شود
شهردار کرج در ادامه با اشاره به وجود "قانون شهرداری ها" با بیان اینکه این نهادهای مردمی برای انجام همه امور شهری از قواعد و قوانین این مجموعه قانونی تبعیت می کنند، اظهارداشت: لازم است برای انجام اصولی اقدامات از ظرفیت های قانونی به منظور افزایش اختیارات شهرداری استفاده شود. ترکاشوند با اشاره به اعمال ماده 9 قانون شهرداری ها مبنی بر اختیارات ویژه این نهاد در خصوص تصمیمگیری های مهم شهری بیان کرد: در این راستا دادگستری می تواند پس از مشخص شدن ضرورت کار شهرداری را در اجرای این قانون شهرداری حمایت کند. ترکاشوند با اشاره به اهمیت و نقش قضات در مسائل مختلف شهری و اجتماعی عنوان کرد: مدیریت شهری برای دریافت قواعد و قوانین شهری و جاری کردن آن در بطن جامعه به تعامل دستگاه قضاء نیاز دارد تا نتیجه درستی را به جامعه شهری ارائه کند. گفتنی است، دادستان مرکز استان البرز در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه مدیریت شهری از حمایت قاطع خود از اجرای قانون در مجموعه شهرداری خبر داد و اظهارامیدواری کرد: با تعامل و همکاری بیشتر این دو نهاد شهرداری مسیر پیشرفت و تعالی را به نحو مطلوب بپیماید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود