22 مهر 1394
شماره خبر: 150986

اداره موفق شهر در گرو برداشتن موانع مدیریتی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اداره موفق شهر در گرو برداشتن موانع مدیریتی است


معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج، اداره موفق شهر را در گرو برداشتن موانع مدیریت شهری و اصلاح قوانین خواند و افزود: در اینصورت شهرداری می تواند به نحو ایده آل شهر را اداره کند؛ بروز این مهم بر جذب بودجه ها که عامل انجام امور شهری است، نیز تاثیر می گذارد.
فرج الله ایلیات با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری ها از نهادهای تک بعدی به نهادی اجتماعی و مردم محور تبدیل شده اند، گفت: تلاش شهرداری ها با توجه به نگاه و رویکرد مردمی این مجموعه ها تامین نیازهای شهروندی در همه عرصه های شهری است؛ تحقق این مهم نیز به مولفه های متعددی از جمله وجود فضایی برای اجرای طرح های خرد و کلان شهری نیاز دارد. وی از شهرداری ها به عنوان یکی از نهادهای مهم مدیریتی در جوامع شهری یاد کرد و با تاکید بر ضرورت فراهم آوردن بسترهای مطلوب خدمت رسانی عنوان کرد: شهرداری ها به تناسب وظایف و مسئولیتهای تعیین شده ای که دارند برای ارائه خدمات بهتر و مناسب تر به اختیارات وسیع مدیریتی نیازمند هستند. ایلیات، اظهارداشت: نهادهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دیگر عرصه هایی که شهرداری ها با آن سرو کاردارند باید توسط اجرای طرح های مدیریتی تقویت شوند تا اهداف سازمان پوشش داده شود؛ در این راستا آنچه مدیریت شهری را همراهی می کند، مجموعه از اختیارات قانونی در قالب مدیریت یکپارچه شهری است.
وی با تاکید بر لزوم خودداری از انجام اقدامات به شیوه سنتی و قدیمی بیان کرد: پیروی از الگوهای جدید و اعمال مدیریت بایسته نیاز به پیروی از قوانین منطبق و مناسب دارد؛ برای قرار گرفتن در این پروسه لازم به اصلاح و بازنگری قوانین داریم؛ آنچه ضرورت انجام این مهم را دو چندان می کند، ایجاد ساختاری برای بهترین نحوه خدمت رسانی است. ایلیات، عنوان کرد: اگر شهرداری در انجام امور شهری عملکردی خوب و اصولی داشته باشد، موجب سربلندی آن شهر و رضایت و رفاه شهروندان آن می‌شود ضمن آنکه تحقق این مهم برای سازمان‌ها و دستگاه های دیگر نیز الگو می‌شود.
لزوم توجه به فرایند رشد و توسعه همه جانبه در جامعه شهری
معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج در ادامه با بیان اینکه شهر بارزترين نمود حيات انساني مي باشد، عنوان کرد: بر اساس این باور و اعتقاد شهر، بستری که سکونتگاه شهروندان است نيازمند توجه و اهتمام فراوان به فرايند رشد و توسعه می باشد؛ این توسعه و گسترش کالبدی برغم پیچیدگی هایی که دارد باید شکل گیرد. ایلیات، افزود: در شهر به ویژه در مدیریت شهری به دنبال اجرای طرح و برنامه های هستیم که در زمان حال و آینده شاهد تأثير آن بر کارايي اقتصادي و کيفيت محيط شهری باشیم؛ شهرداری کرج نیز با توجه به اهمیت این موضوع اجرای طرح هایی را دنبال می کند که موجب توسعه کالبدي شهر می شود. وی، اظهارداشت: در اين راستا مديريت شهري باید با تعيين اهداف و برنامه های کارآمد نسبت به انجام فعاليت های مدیریتی در همه بخشهای اجتماعي، اقتصادي، عمرانی، ساختاری و فرهنگي اقدام کند؛ در این میان آنچه اهمیت دارد، دامنه تأثيرگذاري بر توسعه کالبدي شهر است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود