30 مهر 1394
شماره خبر: 151475

کیان: لزوم بررسی تطابق اسناد شرکت سابیر با واقعیت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کیان: لزوم بررسی تطابق اسناد شرکت سابیر با واقعیت


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج تصریح کرد: با توجه به احتمال بروز تخلف در صورت وضعیت های شرکت سابیر جهت پرداخت به قطار شهری تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی و تطابق اسناد و تجهیزات، ضروری است.
روح الله کیان در صحن علنی شورای شهر کرج، این مطلب را در پی اعلام خبر امضای نامه خلع ید شرکت سابیر، شرکت پیمانکار پروژه قطار شهری که مدت هاست در کش و قوس با مسئولان مدیریت شهری بر این طرح بزرگ عمرانی سایه انداخته است، اعلام کرد. وی بیان داشت: شنیده شده است که این شرکت سندی مبنی بر خرید 20 میلیارد تومان تجهیزات تهیه کرده که ضروری است صحت این سند با واقعیت مورد بررسی قرار گیرد. با این درخواست رئیس شورای شهر کرج از کیان خواست با تهیه نامه ای درخواست خود را اعلام کند که رئیس کمیته اجتماعی شورا با اعتراض به طولانی شدن روند نامه نگاری در فضای اداری، خواستار دستور سریع و پیگیری فوری موضوع شد. علی حاج کاظم گفت: احتمال اینکه طی نامه نگاری ها، تخلف ذکر شده انجام و مبلغ 20 میلیارد تومان از سرمایه های شهر و مدیریت شهری هدر شود، زیاد است. از این منظر ضروری است با سرعت بیشتری به موضوع رسیدگی شود. در پی این تذکر، رئیس شورا اعلام کرد که موضوع با فوریت با مسئولان مجموعه های نظارتی در میان گذاشته شده و مورد بررسی قرار می گیرد.
فیروزگاه: علت تاخیر در خلع ید شرکت سابیر چه بود؟
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج نیز در ادامه طرح موضوع قطار شهری و احتمال خلع ید شرکت پیمانکار طرح، خواستار بازگشت کاربری زمین جمهوری پس از خلع ید شرکت سابیر از پروژه قطار شهری شد. سعید فیروزگاه سخنان خود را با ذکر دو موضوع در خصوص قطار شهری بیان کرد؛ وی اظهار داشت: نظر به ضرورت تامین اعتبار برای شرکت سابیر، زمین میدان جمهوری برای فروش بارگذاری شد که هم اکنون و با توجه به خلع ید احتمالی شرکت، می توان این زمین را به حالت قبل برگرداند و کاربری اولیه آن را احیاء کرد. وی در بخش دیگر گفته های خود، شورا را مورد خطاب قرار داد و تصریح کرد: مدت مدیدی است که مسئولان شهری و شهروندان به این نتیجه رسیده اند که شرکت پیمانکار طرح از عهده اجرای آن بر نمی آید اما در تمام این مدت قرارداد شرکت لغو نشده است! حال جای طرح این پرسش برای شهروندان وجود دارد که چرا تا به حال کار با پیمانکار ادامه پیدا کرده و شرکت دیگری جایگزین آن نشده است. پاسخ این پرسش در اختیار رئیس شورای شهر کرج بود تا بر خط موضوعات مرتبط با قطار شهری نقطه پایان بگذارد. دادگو، بیان داشت: در تمام این مدت با معضلی به نام زمان قرارداد شرکت مواجه بودیم و خوشبختانه هم اکنون مهلت قرارداد شرکت بدون تحقق تعهدات سابیر به اتمام رسیده و امکان اجرای اقدامات قانونی برای این دستگاه فراهم آمده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود