3 آبان 1394
شماره خبر: 151527

بخشنامه مدیریت یکپارچه نظام مطالعاتی صادر شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بخشنامه مدیریت یکپارچه نظام مطالعاتی صادر شد


بخشنامه مدیریت یکپارچه نظام مطالعاتی از سوی شهردار کلانشهر کرج صادر و به معاونین، مدیران مناطق و مدیران عامل سازمان های تابعه مدیریت شهری ابلاغ شد.
با توجه به اهمیت جایگاه پژوهش و مطالعه در نظام مدیریت شهری کرج و ضرورت هماهنگی و وحدت رویه سازمانها و مناطق تابعه با مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر، بخشنامه ای در همین زمینه از سوی علی ترکاشوند صادر و به کلیه مدیران شهری ابلاغ گردید. در این بخشنامه آمده است: " احتراما، با عنایت به ضرورت هماهنگ سازی، انسجام بخشی و مدیریت یکپارچه تمامی فرایندهای علمی، مطالعاتی و پژوهشی مدیریت شهری کرج و پرهیز از موازی کاری و تلاش به منظور مدیریت دانش، ثبت و ضبط تحقیقات انجام شده و همچنین بهره برداری از ظرفیت تفاهم نامه های منعقد شده با دانشگاه ها و مراکز علمی و به منظور بهره گیری از مشارکت نخبگان شهر به موجب این ابلاغ منبعد موارد ذیل با تایید و نظارت "مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر" صورت پذیرد.
- کلیه فعالیت ها و قراردادهای مرتبط به حوزه های پژوهشی، مطالعاتی، افکارسنجی و نظایر آن.
- برگزاری هرگونه همایش و نشست علمی و تخصصی
- انعقاد هرگونه تفاهم نامه و قرارداد با دانشگاه ها و مجامع علمی و تحقیقاتی
- حمایت از طرح های تحقیقاتی، پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری
- بازدید از مراکز علمی و دانشگاهی با رویکرد انتقال دانش
- تالیف، ترجمه و انتشار کتاب های تخصصی در حوزه مدیریت شهری
ضرورت باز طراحی ساختارهای شهری با پشتوانه علمی
شهردار کرج در تشریح کاربردهای یکپارچه سازی نظام مطالعاتی بر ضرورت تبیین سیاست های علمی به منظور اجرای برنامه های یکپارچه شهری تاکید کرد و افزود: شهر و پیچیدگی های اجتناب ناپذیر آن لزوم داشتن برنامه ریزی های یکپارچه را ضروری می کند؛ باید برای اجرای موفق طرح ها در هر حوزه شهری از همه توان سیستم بهره جست؛ بی شک یکپارچه سازی نظام اجرایی می تواند موفقیت در تحقق اهداف را تضمین کند. علی ترکاشوند با اشاره به صدور بخشنامه مدیریت یکپارچه نظام مطالعاتی، انجام این مهم را زمینه ساز انسجام بخشی و هماهنگ سازی فرآیندهای علمی، پژوهشی و مطالعاتی خواند و با بیان اینکه مدیریت شهری بنا بر وظایف گسترده و متنوعی که دارد، به جد نیازمند اتخاذ سیاست هایی است که فعالیت های قابل اجرا از طریق این دستگاه را هماهنگ و یکپارچه سازد، گفت: بخشنامه نظام مطالعاتی نقش بسزایی در تحقق این مهم ایفا می کند. وی، عنوان کرد: با یکپارچه سازی نظام مطالعاتی به الگوهایی دست خواهیم یافت که بر اساس آن نظام مدیریت اجرایی شهر به نحوی موثر ارتقاء می یابد؛ این اقدام به نوعی موجب بازطراحی ساختارهای شهری با پشتوانه مطالعات و پژوهش های علمی گسترده شود. بهره گیری از این مهم از موازی کاری حوزه های مشابه در انجام امور جلوگیری می کند. ترکاشوند، تدوین استراتژی و راهبردهای اصلی جهت تحقق مدیریت یکپارچه شهری را مهم ارزیابی کرد و گفت: بخشنامه مدیریت یکپارچه نظام مطالعاتی و اهداف تبیین شده در آن فرصت های لازم برای تحقق مدیریت واحد شهری را نیز فراهم می کند؛ از طریق انجام این مهم تمامی فرآیندهای مطالعاتی مدیریت شهری ثبت و ضبط و در صورت نیاز مجدد از آن استفاده می شود، به نوعی با جاری شدن این رویکرد زمینه کاربردی شدن پژوهش ها و مطالعات شهری بدون هزینه کرد مجدد فراهم می شود. وی با اشاره به فعالیت مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج؛ تحقق بخشنامه مدیریت یکپارچه نظام مطالعاتی را در راستای فعالیت این مرکز خواند و افزود: مرکز پژوهش های شورای شهر به عنوان مرکز پژوهشی شهر با نظارت بیشتر بر امور مطالعاتی و با همکاری حوزه برنامه ریزی شهرداری و دیگر مراکز علمی - تحقیقاتی می تواند در راستای ارتقای سطح خدمت رسانی به شهر و شهروندان با استفاده از ابزارهای علمی و روش های نوین فعالیت مفیدی داشته باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود