12 آبان 1394
شماره خبر: 152080

چشم انداز پاییز در بوستانهای منطقه 9 زیبا شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

چشم انداز پاییز در بوستانهای منطقه 9 زیبا شد


با اجرای عملیات هرس درختان در منطقه 9 شهرداری کرج، بیش از یکصد و 11 هزار کیلوگرم شاخ و برگ خشک درختان از سطح بوستان ها و حاشیه معابر جمع آوری شد.
حسین عطایی عنوان کرد: عملیات هرس سرشاخه های خشک و فرم دهی درختان سطح منطقه 9 شهرداری کرج به همت حوزه فضای سبز منطقه و به منظور جلوگیری از خطر سقوط و بروز حوادث احتمالی اجرایی شد. سرپرست منطقه 9 شهرداری کرج، اظهار داشت: در عملیات مذکور بیش از یکصد و 11 هزار کیلوگرم شاخه و برگ خشک درختان از سطح بوستان ها و حاشیه معابر منطقه جمع آوری شد که در همین راستا عملیات هرس و فرم دهی درختان بلوارهای سطح منطقه به منظور زیبایی و روان سازی ترافیک در بلوارهای اصلی و جلوگیری از ایجاد مزاحمت در تردد شهروندان و دید رانندگان خودرو در حال انجام است. عطایی، افزود: طبق هماهنگی های به عمل آمده عملیات هرس درختان خشک معابر سطح منطقه به صورت کاملا مکانیزه صورت می گیرد و در این عملیات از ابزارهای مخصوصی برای هرس درختان استفاده می شود. این مسئول، گفت: قطع درختان تنها در صورت خشک بودن درخت و با اخذ مجوز و هماهنگی لازم با سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج انجام می شود و در این عملیات با نظارت دقیق حوزه فضای سبز منطقه 9 شهرداری کرج، حفظ و نگهداری درختان نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است. وی با تأکید بر اینکه هرس درختان در پویایی و چشم اندازهای بصری مؤثر می باشد، اهداف دیگر اجرای این طرح را حذف شاخه های شکسته و آفت زده و جوان سازی درختان مسن، حذف شاخه های پیر ، جلوگیری از بروز حوادث احتمالی همچنین ایجاد شرایط مطلوب جهت ورود هوا و نور کافی برای رشد مناست درخت عنوان کرد. سرپرست منطقه 9 شهرداری کرج در پایان، زیبایی منظر شهری را یکی از مزایای نگهداری از درختان به صورت مداوم دانست و عنوان کرد: نگهداری درختان و توجه به سرانه های فضای سبز می تواند بسترهای زیبایی بصری شهر را فراهم کرده و جلوه نشاط را به شهر ببخشد.

ميهمان
پاسخ 13/08/1394 - 14:38 لیلا گودرزی
باسلام
لطفا به خیابان جانبازان پایین تر بلوارفردوس عظیمیه .جنب جایگاه گاز .رسیدگی کنید چاه ها به عمق 3 متر 3 مر وجود داردکه اگر شهروندان شب ندیده باشند اونجا دچار حادثه می شوند

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود