19 آبان 1394
شماره خبر: 152542

پنجره آسمان پاک رو به شهروندان تنها با توسعه راه میسر نمی شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 پنجره آسمان پاک رو به شهروندان تنها با توسعه راه میسر نمی شود


رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج، لزوم احداث تقاطعات و افزوده شدن به راه های استان را غیرقابل اجتناب دانست و در عین حال اذعان داشت: چاره اصلی و اساسی معضل بزرگی به نام ترافیک کرج، جز فرهنگسازی و توسعه رفتار صحیح ترافیکی بین شهروندان نیست.
سعید فیروزگاه با اشاره به بهره برداری از فاز نخست تقاطع غیرهمسطح حصارک، افزود: برای معضلی به بزرگی ترافیک در شهری که معبر چندین استان کشور بوده و درصد مهاجرت بسیار بالایی را به خود اختصاص داده، احداث تقاطعات و افزوده شدن به متراژ راه ها امری غیرقابل اجتناب و ضروری است. وی اضافه کرد: این امر با توجه به این نکته انجام می گیرد که ساختار شهری کرج متناسب با نیاز شهر در سال های گذشته و میزان جمعیت آن زمان در نظر گرفته شده و زیرساخت های موجود در حال حاضر جوابگوی نیاز منطقه و جمعیت شناور آن نیست. فیروزگاه، با اذعان بر اینکه جمعیت این استان بخصوص شهر کرج در سال های اخیر به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است، تصریح کرد: ساخت جاده زیربنای توسعه است. تزریق سیل گونه خودرو در شهرها و معابر که متاسفانه به تشویق و ترغیب مردم برای استفاده از خودروی شخصی به شدت دامن زده، مسئولان شهری کرج را مجاب به ارائه طرح ها و احداث تقاطعات متعدد کرده است. عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: در عین حال سیل تردد و جابجایی خودرو در مسیرهای شهری کرج بخصوص مبادی ورودی و خروجی آن، به گونه ای پیش می رود که احداث تقاطعات هم نمی تواند پاسخگوی مناسبی برای حجم این جابجایی ها باشد.
وی گفت: باید چاره جدی تر و اساسی تری برای معضل مذکور اندیشیده شود و آن چیزی نیست جز ارتقای فرهنگ ترافیکی و اصلاح رفتار شهروندان برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی. فیروزگاه یادآور شد: متاسفانه سوار شدن در خودرو شخصی برای کمترین کار و کوتاه ترین مسیر به عادات روزمره ما تبدیل شده که این آسیب بسیاری را به مجموعه شهر چه از حیث ترافیک، چه از نظر زمانی و تنفسی و آلودگی های بصری وارد می کند. این مسئول تاکید کرد: رفتار ما در حوزه ترافیک به شدت نیازمند اصلاح است و بخصوص باید این ضعف را در حوزه آموزش و پرورش و مراحل ابتدایی آموزش برای کودکان و نوجوانان آغاز و نهادینه کنیم تا بتوان آینده مناسب تری برای جامعه شهری کرج متصور شد. وی در ادامه بر ضرورت ارائه آموزش های فرهنگی و اجتماعی و ترافیکی از طریق معاونت فرهنگی شهرداری تاکید کرد و از مسئولان این حوزه خواست اقدامات برجسته و پررنگی را در این حوزه تهیه و تدارک ببینند. فیروزگاه افزود: در کنار همه این اقدامات، توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و عمومی بسیار ضروری است که متاسفانه در این بخش ها با مشکلاتی از جمله کمبود اعتبار مواجهیم. این در شرایطی است که تامین بخشی از این اعتبارات به عهده دولت می باشد. اما متاسفانه تحریم ها در سال های گذشته آسیب قابل توجهی را به این حوزه وارد کرده و فشار ناشی از این محدودیت ها به بدنه شهر و شهرداری منتقل شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود