25 آبان 1394
شماره خبر: 152927

اجرای اقدامات پیشگیرانه راهكاری برای جلوگیری از وقوع بحران است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اجرای اقدامات پیشگیرانه راهكاری برای جلوگیری از وقوع بحران است


عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به شروع فصل بارندگی و وقوع بحرانهای ناشی از این پدیده طبیعی گفت: اجرای اقدامات پیشگیرانه راهكاری برای جلوگیری از وقوع بحران است.
خسرو سرحدی با حضور در سازمان خدمات موتوری و دیدار با علیرضا رحیمی مدیرعامل این سازمان، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ارزنده سازمان به شهروندان و مجموعه مدیریت شهری در کلیه فصول سال به ویژه فصل سرما، اجرای اقدامات پیشگیرانه را راهکاری برای جلوگیری از وقوع بحران دانست و بر انجام آن تاکید کرد. این عضو شورا در دیدار با مدیرعامل سازمان خدمات موتوری بر ضرورت افزایش توان عملیاتی این سازمان در فصل سرما تاکید کرد و گفت: با لطف و عنایت پروردگار، امسال بر خلاف سال های گذشته پاییز پر بارشی را آغاز کرده ایم و این امر در کنار مزایای متعددی که دارد، مساله آب گرفتگی معابر و احتمال سیل را نیز تقویت می کند لذا نیروهای خدمات شهری و ماشین آلات و پرسنل خدمات موتوری نقش پر رنگی در جلوگیری از بروز بحران در فصل سرد و پربارش خواهند داشت. وی در ادامه افزود: هر سال قبل از فصل زمستان به تمام نهادها در مجموعه شهر، شهرداری و استان در خصوص ضرورت آماده باش برای بحران های احتمالی هشدار داده می‌شود تا برای مواجهه با این فصل، اقدامات لازم مانند پاکسازی معابر و آبراه‌ها، رودخانه‌ها و مسیل‌های درون شهری یا ذخیره و نظارت برمصرف سوخت و گاز طبیعی، برق و... را انجام دهند. سرحدی اضافه کرد: کارشناسان معتقدند که امسال زمستان سردی را پیش رو داریم. البته طبق اعلام هواشناسی هوا چند درجه گرم‌تر از مقدار سالانه آن می باشد این درحالی است که بارش ها به نسبت سال های گذشته بیشتر پیش بینی شده است. به هر حال میزان بارش و برودت هوا به هر میزانی که باشد ضروری است واین مهم ضرورت آماده باش سازمانهای ذیربط را برای مقابله با بحرانهای ناشی از نزولات آسمانی رادو چندان می کند. وی تاکید کرد: بر این اساس باید برای رفع هر نوع بحرانی آماده باشیم و قصور در این زمینه به معنی از دست رفتن آسایش و آرامش شهروندان است. در حال حاضر با توجه به گزارشی که از آمادگی سازمان خدمات موتوری ارایه شد، می‌توانیم بگوییم که آماده پشت سرگذاشتن زمستانی سرد و حوادث و رخدادهای احتمالی آن هستیم.
آمادگی سازمان خدمات موتوری برای خدمت رسانی به شهروندان در زمستان
مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری کرج نیز در ادامه این نشست با اشاره به اقدامات این سازمان برای مقابله با بحران های اجتناب ناپذیر فصل زمستان گفت: همه اقدامات لازم برای خدمت رسانی به شهروندان در زمستان توسط این سازمان مهیا شده است؛ این اقدامات شامل آماده باش و تجهیز ماشین آلات، دپوی شن و نمک، اعزام تیم های کارشناسی و عملیاتی برای بررسی نقاط بحران خیز و مواردی از این دست است. مدیرعامل سازمان خدمات موتوری تاکید کرد: هر چند این سازمان در تمام فصول سال ارائه خدمات مطلوب به شهروندان کرج را جزو وظایف اصلی خود می داند اما واقعیت این است که برخی از فصل ها با توجه به شرایط خاص نیازمند آمادگی و ارائه خدمات ویژه است. وی با اعلام اینکه سازمان خدمات موتوری شهرداری کرج در راستای خدمات رسانی مطلوب در فصل زمستان اقدامات ویژه ای را پیش بینی و تدارک دیده است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح های مورد نظر در جهت ارتقاء سطح خدمات و ایجاد فضای مناسب و مطلوب برای شهروندان در شرایط خاص بارندگی است.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود مشارکت و همراهی شهروندان را در فصل زمستان به ویژه در ایام بارندگی و برف را مهم و مؤثر دانست و گفت : همراهی و همکاری شهروندان درصد موفقیت برنامه های پیش بینی شده در فصل زمستان را افزایش می دهد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود