25 آبان 1394
شماره خبر: 152939

نوسازی ناوگان تاکسیرانی گامی به سوی داشتن محیط زیست سالم است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نوسازی ناوگان تاکسیرانی گامی به سوی داشتن محیط زیست سالم است


ناظر شورای اسلامی شهر کرج در سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی این کلانشهر نوسازی ناوگان تاکسیرانی را گامی به سوی داشتن محیط زیست سالم دانست.
حجت الله غلامرضایی در نشستی که در محل سازمان تاکسیرانی با حضور معاون نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و سوخت کشور جهت بررسی روند نوسازی تاکسی های فرسوده برگزار شد، تحقق این مهم را در حفظ محیط زیست امری ضروری خواند و افزود: از رده خارج کردن تاکسی های فرسوده و وارد کردن خودروهایی با موتورهای پیشرفته به چرخه حمل و نقل عمومی که از ایجاد دود زیاد و آلوده کردن هوا جلوگیری می کند، کمک شایانی به نگهداری محیط زیست که از وظایف اصلی همه افراد جامعه است به شمار می رود. این عضو شورا ایجاد محیطی ایمن برای سفرهای درون شهری را از مهم ترین اهداف اجرای طرح مذکور ذکر و عنوان کرد: مسئولان شهری موظفند شرایط محیطی ایمن برای مسافران شهری را فراهم کنند که خوشبختانه این امر در اولویت وظایف و دغدغه های سازمان تاکسیرانی کرج قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه توجه به شرایط سخت رانندگان در سرما و گرما نیز از ضروریات به شمار می رود، اظهار داشت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی تسهیل در رفاه حال رانندگان را هم به همراه دارد.
غلامرضایی در ادامه سخنان خود بر افزایش سطح استانداردهای شهری در زمینه حمل و نقل عمومی تاکید و بیان کرد: با توجه به اینکه شهر کرج حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد، تعداد وسایل حمل و نقل عمومی در این کلانشهر کافی نبوده و افزایش این خودروها باید در کنار فرهنگ سازی به منظور استفاده بیشتر عموم مردم از وسایل عمومی حمل و نقل دست اقدام قرار گیرد. این عضو شورا ضمن اعلام رضایت از عملکرد سازمان تاکسیرانی طی سه سال گذشته، پیگیری بیمه رانندگان تاکسی را خواستار شد و خاطر نشان کرد: تامین سلامت شهروندان به سلامت رانندگان نیز بستگی دارد چرا که آرامش روانی تاکسیداران موجب برخورد مطلوب آنان با مسافران می شود. وی با اشاره به اینکه به واسطه اجرای طرح تبدیل خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان تاکسیرانی، جابجایی مسافران نیز به نحو شایسته تری انجام می شود، ذکر کرد: خدمت رسانی مطلوب به شهروندان همیشه در راس وظایف مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج قرار دارد. ناظر شورا در سازمان تاکسیرانی کرج در پایان سخنان خود، نوسازی ناوگان تاکسیرانی را نوعی ارتقای مبلمان شهری دانست و گفت: نوسازی ناوگان و هم شکل شدن خودروهای تاکسی در ایستگاه ها نقش بسزایی در بهبود کیفیت سیمای شهری دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود