26 آبان 1394
شماره خبر: 153020

روند احداث پل حامی کرج تسریع شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 روند احداث پل حامی کرج تسریع شد


معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج گفت: با رفع معارض در مسیر اجرای پروژه عمرانی پل حامی واقع در تقاطع بلوار شهید مدرس، روند احداث این پل ادامه پیدا کرده است که با افتتاح آن، گره ترافیکی محدوده های اطراف مرتفع شده و مسیرهای دسترسی شهروندان تسهیل می شود.
علی اصغر کمالی زاده عنوان کرد: پروژه عمرانی پل حامی زیرگذری است که با احداث آن، مسیر تقاطع های این کلانشهر از ابتدای بلوار شهید چمران تا فلکه اول رجایی شهر کامل خواهد شد. معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با اشاره به اینکه پروژه عمرانی مذکور تا به امروز روند مطلوبی را طی کرده و به پیشرفت فیزیکی 95 درصدی رسیده است، اظهار داشت: به دلیل وجود املاک معارض در مسیر اجرای پروژه، برای مدتی این طرح به تاخیر افتاد. کمالی زاده ادامه داد: در حال حاضر با تلاش مدیریت املاک و مستغلات شهرداری کرج، تملک املاک معارض واقع در مسیر طرح اجرایی شده که با این اقدام روند احداث پل حامی ادامه پیدا کرده است و به منظور بهره برداری هر چه سریعتر اقدامات لازم به صورت مستمر پیگیری می شوند. این مسئول بیان کرد: برای تعریض معبر در محدوده پل حامی هنوز تملکاتی باقی مانده است که از سوی مدیریت املاک و مستغلات شهرداری کرج در حال پیگیری بوده تا به این وسیله طرح تعریض در مسیر رودخانه کرج تا سینما در محدوده بلوار شهید مدرس انجام شود.
وی در ادامه در رابطه با مشخصات فنی پروژه، بیان کرد: طول عرشه پل 150 متر و عرض آن با احتساب مسیر سواره12 متر بوده و سازه پل بنا به درخواست میراث فرهنگی استان البرز و همچنین هماهنگ بودن با مسیر قبلی پل به صورت قوسی شکل اجرا شده است. کمالی زاده در افزود: 11 میلیارد و 300میلیون تومان مبلغ قرارداد پروژه می باشد که تا به امروز 7 میلیارد تومان نیز هزینه رفع معرضات در مسیر اجرای احداث پل حامی شده است. معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج یادآور شد: روند پیشرفت پروژه پل حامی تا به حال بسیار مثبت بوده است که با راه اندازی مسیر دوم این پروژه که در کنار پل حامی ایجاد شده تا اتصال به بلوار شورا نیز پیش خواهد رفت و گره ترافیکی محدوده مذکور را مرتفع می کند. این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه پیوست های فرهنگی و اجتماعی در پروژه پل حامی مورد توجه قرار گرفته است، تاکید کرد: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر کرج از سال 94 پروژه های عمرانی که هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان داشته باشند باید پیوست های فرهنگی و اجتماعی را در اجرای طرح عمرانی لحاظ کنند. وی با اشاره به اینکه تمامی پروژه های عمرانی شهرداری کرج مهندسی ارزش می شوند، گفت: بررسی همه جانبه پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی در همه پروژه ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده است که مدیریت شهری کرج به طور جد بر این مهم پافشاری دارد. کمالی زاده یادآور شد: وجود کارتن خواب ها در اطراف پل حامی و استقرار آنها در املاکی که برای اجرای پروژه تخریب شده اند، معضلاتی را برای شهروندان ساکن در این محدوده به وجود آورده است که باید اذعان داشت این مشکل همکاری سایر ارگان ها نظیر اداره بهزیستی استان، شبکه بهداشت و درمان ، نیروهای انتظامی ، دستگاه قضا و... را می طلبد و نمی توان آن را به عدم توجه شهرداری کرج به در نظر گرفتن پیوست های فرهنگی و اجتماعی در اجرای پروژه های عمرانی نسبت داد. معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج با بیان اینکه شهرداری نسبت به سایر نهادها در خصوص ساماندهی کارتن خواب‌ها به ویژه مبتلایان به اعتیاد گام‌های موثری را همچون احداث گرم خانه برداشته است، گفت: مدیریت شهری به تنهایی نمی‌تواند این معضل را رفع کند از این رو لازم است تا ستاد قوی تشکیل شود که در زمینه ارائه خدمت به کارتن خواب‌ها هماهنگی بین بخشی را مدیریت کند. کمالی زاده در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی، آگاهی جامعه و هم افزایی ارگان ها و نهادهای ذیربط، موجب فراهم شدن شرایطی برای انجام فعالیت های خروجی محور در این زمینه می شود و با بالا بردن و توسعه همکاری های بین بخشی در کنار مردم می توان به راه حل های به منظور حصول نتیجه در راستای مرتفع ساختن مشکلات کارتن خوابها رسید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود