26 آبان 1394
شماره خبر: 153058

عملکرد سازمان عمران در عبور از مشکلات کمبود نقدینگی قابل تقدیر است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عملکرد سازمان عمران در عبور از مشکلات کمبود نقدینگی قابل تقدیر است


عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن بازدید از واحدهای مختلف سازمان عمران از عملکرد عمرانی و تدابیر اتخاذ شده در سازمان در مواجهه با مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی این مجموعه سازمانی تقدیر و تشکر کرد.
مریم قهرمانی عضو شورای اسلامی شهر کرج، ضمن بازدید از واحدهای مختلف و ابراز رضایتمندی از مجموعه مدیریتی و پرسنلی سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج گفت: سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج به رغم مشکلات مالی یکی از سازمانهای پویا، فعال و هدفمندی است که از تحرک مطلوبی برخوردار است و در این زمینه بهره گیری از نیروهای متخصص و جوان، سازمان عمران را در مسیر پیشرفت قرار داده است. وی با بیان اینکه مجموعه فعالیت های سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج، خدماتی است که این خدمات شامل، بخشی از عملیات عمرانی مجموعه مناطق و سازمانهای تابعه شهرداری کرج و شهرداریهای اقماری و همچنین سایر ارگانهای ذیربط در سطح شهر می باشد، تاکید کرد: علی رغم اینکه برخی از مناطق شهرداری در حوزه آسفالت نسبت به پرداخت بدهی خود به سازمان کوتاهی کرده اند و سازمان را به مشکل کمبود نقدینگی دچار کرده است، سازمان پویایی و فعالیت خود را بیش از سابق حفظ کرده که قابل تقدیر است.
لزوم برگزاری کلاسهای ضمن خدمت برای پرسنل واحدها
عضو شورای اسلامی شهر کرج در بازدید از ساختمان اداری سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج، گفت: بهره گیری از نیروهای متخصص و جوان، سازمان عمران را در مسیر پیشرفت قرار داده است.
وی در ادامه بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان مجموعه تاکید کرد و افزود: سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج علاوه بر مدیریت توانمند و کارآمد با بهره گیری از نيروهاى انسانى متخصص، مجرب، جوان و كارشناسانى زبده توانسته است عملكرد قابل دفاع و شايسته تقديرى را از خود بر جاى گذارد که لازم است، جهت حفظ تداوم و بقاء خود دوره های آموزشی خاص هر واحد را برای پرسنل این مجموعه در نظر بگیرد. این عضو شورا با بیان اینکه سازمان عمران به عنوان بازوان اجرايى شهردارى محسوب می شود، افزود: بى ترديد انتظار مى رود با افزايش اختيارات سازمان عمران و سپردن امور كلان عمران از حيث كمى و كيفى نقش ارزنده اين مجموعه به عنوان بازوان اجرايى شهردارى مشهودتر شود. قهرمانی در ادامه اخذ تمدیدیه گواهینامه فنی فرآیند تولید آسفالت را یکی از افتخارات سازمان عمران قلمداد کرد و افزود: احداث کارخانه آسفالت در محیط شهری به دلیل عدم آلایندگی محیط زیست، کنترل تمام اتوماتیک فعالیت تولیدی کارخانه با بهره گیری از حداقل نیروی انسانی کارآمد و بهره برداری بسیار آسان و همچنین موفقیت این سازمان در خصوص اخذ گواهینامه و تمدیدیه فنی فرآیند تولید آسفالت به عنوان پنجمین کارخانه در سطح کشور، نخستین دارنده گواهینامه فنی فرآیند تولید آسفالت در سطح استان البرز و تنها دارنده گواهینامه فنی به عنوان ارگان دولتی از سوی مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی از جمله افتخارات این سازمان محسوب می شود. وی در ادامه احداث کارخانه آسفالت سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج را عاملی در جهت تعدیل و رفع مشکلات ناشی از کمبود آسفالت برشمرد و افزود: در این راستا، از یک سو فراهم آوردن زیرساختهای شهری از مهمترین تعهدات و مسئولیت های شهرداری بوده و از طرفی دیگر احداث کارخانه آسفالت و تولید آن نقش بسزایی در درآمد زایی سازمان مذکور محسوب می شود.
لزوم راه اندازی کارخانه بتن سازی و معدن شن و ماسه در کرج
عضو شورا و ناظر سازمان عمران و شهرسازی شهرداری کرج در شورای اسلامی شهر کرج در ادامه این دیدار از لزوم احداث معدن شن و ماسه و کارخانه بتن سازی به عنوان بسته پیشنهادی به سازمان عمران و نوسازی در راستای کسب درآمدهای پایدار اقتصادی یاد کرد. مهندس قهرمانی با تاکید بر بازاریابی و فروش محصولات کارخانه آسفالت به شهرداریهای استان البرز بیان داشت: در این صورت، سرمایه گذاری و تامین نقدینگی در جریان احداث معدن شن و ماسه و کارخانه بتن سازی دارای توجیه اقتصادی خواهد بود و به عنوان یک سرمایه مولد، سودآوری بالایی برای شهرمان به دنبال خواهد داشت.
عضو پارلمان شهری کرج، همچنین از سازمان عمران و نوسازی شهرداری خواست با توجه به مصارف بالای بتن، شن و ماسه و جدول در پروژه های عمرانی شهرداری، امکان سنجی احداث معدن و کارخانه های مربوطه را در دستور کار قرار دهد و به دور از حواشی و فشارهای جانبی، مانند گذشته در مسیر کسب درآمدهای پایدار حرکت کند. وی، میلیاردها تومان صرفه جویی و سودآوری و بهبود کمیت و کیفیت پروژه های عمرانی را از آثار و برکات اقدام شهرداری کرج در احداث معدن و کارخانجات جدید دانست.
احداث معدن شن و ماسه خودکفایی اقتصادی را برای سازمان در پی خواهد داشت
در ادامه این نشست مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج، ضمن بیان توضیحاتی از عملکرد مجموعه مدیریتی خود، گفت: پیگیری های لازم جهت احداث معدن شن و ماسه در راستای خودکفایی انجام شده است. علی سلطانی مقدم با تاکید بر بازاریابی و فروش محصولات کارخانه آسفالت به شهرداریهای استان البرز بیان داشت: در این صورت، سرمایه گذاری و تامین نقدینگی در جریان احداث معدن شن و ماسه و کارخانه بتن سازی دارای توجیه اقتصادی خواهد بود و به عنوان یک سرمایه مولد، سودآوری بالایی برای شهرمان به دنبال خواهد داشت. وی در بخش دیگری از سخنانش به موفقیتهای کارخانه آسفالت سازمان عمران اشاره کرد و افزود: این سازمان موفق به اخذ گواهینامه فنی فرآیند تولید آسفالت به عنوان پنجمین کارخانه در سطح کشور، نخستین دارنده گواهینامه فنی فرآیند تولید آسفالت در سطح استان البرز و تنها دارنده گواهینامه فنی به عنوان ارگان دولتی از سوی مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی شده است. این مسئول نوآوری در تولید آسفالت و تولید آسفالت پلیمری را از دیگر اهداف پیشروی سازمان عنوان کرد و افزود: ایجاد پتانسیل اجرایی برای شهرداری در مواقع مورد نیاز جهت شروع ضروری عملیات اجرایی و یا در زمان اعمال مواد 46 و یا 48 به پیمانکاران از دیگر اهداف سازمان به شمار می رود. مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج در ادامه احداث ساختمان مکمل اداری سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج را به منظور ایجاد فضای کافی براي قسمتهای مختلف اداری و كاركنان این سازمان و همچنین ایجاد فضاسازی مناسب جهت ارتقای عملکرد و کاربری فیزیکی سازمان و همچنین تکریم ارباب رجوع و پیمانکاران طرف قرارداد با سازمان عنوان کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود