9 آذر 1394
شماره خبر: 153880

توسعه ناوگان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی همسو با مبانی اقتصاد مقاومتی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

توسعه ناوگان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی همسو با مبانی اقتصاد مقاومتی است


عضو شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: توسعه ناوگان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی همسو با مبانی و راهبردهای اقتصاد مقاومتی است و به ارتقای سلامت محیط زیست و کاهش مصرف سوخت کمک شایانی می کند.
خسرو سرحدی ادامه داد: ترافیک در مرکز استان البرز از مرز بحران و خطر گذشته و سالانه خسارت های سنگینی را متوجه جامعه می کند و آنطور که آمار و ارقام کارشناسی می گویند از هر سه شهروند البرزی یک نفر صاحب وسیله نقلیه می باشند و این معادل 18 درصد ترافیک و راهبندان های کشور را شامل می شود. وی با تاکید بر اینکه افزایش روز افزون مصرف انواع سوخت ها موجب تنگ تر شدن عرصه بر محیط زیست شده و چالش ها و مشکلات خاص خود را به همراه دارد، خاطر نشان کرد: چنانچه حرکت مسئولان به سمت توسعه و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی باشد، می توان به کاهش تردد خودروهای شخصی و تک سرنشین در شبکه معابر درون شهری امیدوار بود و از این گذر، ارتقای سلامت محیط زیست را تضمین نمود. سرحدی گفت: نگاه درآمد محور به سازمان هایی همچون تاکسیرانی و اتوبوسرانی صحیح نیست؛ چرا که ذات این مجموعه ها بر خدمات رسانی استوار است و اگر خواستار جلب رضایت شهروندان و تشویق مردم به کاهش استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین می باشیم، باید بستری فراهم شود که شهروندان از درب منزل تا اقصی نقاط شهر به تجهیزات حمل و نقل عمومی دسترسی آزادانه داشته باشند و این همان چیزی است که شورای اسلامی شهر کرج بر آن تاکید ویژه دارد.
اگر امروز همت نکنیم، شاید فردا دیر باشد...
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر کرج، فعالیت وسایط نقلیه فرسوده، معیوب و دارای ظاهر نامناسب در خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی موجب آزردگی خاطر شهروندان شده است و آنها در مقابل افزایش سالانه نرخ کرایه ها خواستار ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات رسانی شهری در حوزه حمل و نقل عمومی هستند و اگر رویه به منوال کنونی ادامه پیدا کند، امید بستن به کاهش آلودگی هوا بیهوده و بی نتیجه است. این مسئول شهری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: از دولت تدبیر و امید تقاضا داریم با پرداخت یارانه های حمایتی و عمل به تعهدات قانونی خویش، بستر مناسبی را برای خریداری اتوبوس های مجهز و مدرن و تزریق آنها به خطوط شهری فراهم نماید چرا که شهرداریها در فصل رکود درآمدی قرار گرفته و از تخصیص اعتبار برای تحقق این مهم عاجز مانده اند. سرحدی در بخش پایانی این گفتگوی کوتاه خبری بیان داشت: یکی از تبعات رشد بی رویه شهرنشینی، گرایش مردم از پیاده محوری به سواره محوری بوده است به نحوی که اکنون خیابانها و بلوارها به تصرف خودروهای سبک و سنگین درآمده اند و تردد این میزان وسایط نقلیه با مشکلات عدیده ای مواجه است که تهدید سلامت محیط زیست و بهداشت عمومی جامعه از نمونه های آن است. به نظر می رسد چنانچه امروز برای تقویت و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی آستین همت بالا نزنیم، شاید فردا بسیار دیر باشد و این مردم هستند که باید تاوان پس بدهند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود