23 آذر 1394
شماره خبر: 154554

زیر ساخت ها برای تبدیل رجایی شهر به پیاده راه آماده نیست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

زیر ساخت ها برای تبدیل رجایی شهر به پیاده راه آماده نیست


دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج ضمن مخالفت با تبدیل خیابان آزادی رجایی شهر به پیاده راه گفت: عدم آمادگی زیر ساخت ها برای تبدیل خیابان اصلی رجایی شهر(خیابان آزادی) به پیاده راه بدون پیش بینی پارکینگ، چالش ترافیکی در این منطقه را دو چندان می کند.
امیرحسام عباسی گفت: احداث پیاده راه در سطح شهر کرج از راهکارهایی می باشد که در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک این شهر به منظور کاهش معضلات ترافیکی در نظر گرفته شده است که از جمله آن اجرای پیاده راه در خیابان آزادی رجایی شهر می باشد. این عضو شورای اسلامی شهر کرج تشریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر خیابان آزادی رجایی شهر بار ترافیکی سنگینی را تحمل می کند و خیابانهای مجاور آن نیز (بلوار استقلال و بلوار رستاخیز) از این قائده مستثنی نیستند، مستلزم تصمیم گیری درست و آینده نگری با در نظر داشتن کلیه جوانب از جمله اتخاذ تمهیدات زیر ساختی برای جابه جایی مردم است. وی ادامه داد: البته بنده مخالفتی با توسعه پیاده راه ها ندارم؛ چرا که به کاهش ترافیک و مشکلات زیست محیطی کمک شایانی می کند اما تصمیم گیری ها باید به گونه ای باشد که ترویج پیاده راه محوری، موجب تشدید سایر مشکلات و چالش های شهری نشود. عباسی همچنین گفت: چنانچه معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج نسبت به تامین پارکینگ مورد نیاز و همچنین تعریف راه های جدید دسترسی در خیابان اصلی رجایی شهر اقدام کند، مخالفتی با تبدیل این مسیر به پیاده راه وجود ندارد اما از آنجا که بستر و زیر ساخت لازم مهیا نیست، این تصمیم گیری به تشدید مشکل ترافیک می انجامد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: انتظار می رود در فاز نخست ترویج پیاده راه محوری در سطح کلانشهر کرج خیابان دیگری که به لحاظ ترافیک در شرایط بحرانی قرار ندارد، انتخاب شود تا بتوانیم با عملیاتی کردن آن، ثابت کنیم که پیاده روی، دوچرخه سواری و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به مراتب بهتر از خودروهای شخصی و تک سرنشین برای جابه جایی در مسیرهای درون شهری و فواصل کوتاه است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود