9 دی 1394
شماره خبر: 155583

کلنگ زنی طرح های عمرانی در فصل رکود درآمدی، مصداق مدیریت جهادی است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

کلنگ زنی طرح های عمرانی در فصل رکود درآمدی، مصداق مدیریت جهادی است


رئیس شورای اسلامی شهر کرج در آیین کلنگ زنی پروژه های تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه و زیرگذر ولی عصر (عج) که برگزار شد، اظهار داشت: کلنگ زنی طرح های عمرانی در فصل رکود درآمدی، مصداق عینی «مدیریت جهادی» است.
آیین کلنگ زنی پروژه های عمرانی تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه و زیرگذر ولی عصر (عج) صبح امروز با حضور جمع کثیری از مسئولان ارشد استانی و شهری برگزار شد و طی آن عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در خانه ملت از مدیریت شهری ایران کوچک به عنوان یکی از موفق ترین شوراهای اسلامی و شهرداریهای کشور یاد کرد که روح همدلی و همزبانی در آن موج می زند. این مراسم کلنگ زنی با حضور محمود دادگو (رئیس)، محمد علی بخشی (نایب رئیس)، سعید فیروزگاه (رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی)، فاطمه اسکندری (رئیس کمیسیون فرهنگی و امور خانواده)، مریم قهرمانی (نایب رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی)، فاطمه آجرلو (دبیر دوم)، غفور قاسم پور (سخنگو)، روح الله کیان (رئیس کمیسیون برنامه و بودجه)، سعید مصطفایی (رئیس کمیسیون حقوقی)، رضا شریفی، داود وحیدی و بهنام محمودی از وکلای مردم در پارلمان شهری کرج برگزار شد. عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، علی ترکاشوند شهردار کرج، علی اصغر کمالی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری مرکز البرز، جمعی از مدیران مناطق و مدیران عامل سازمان های تابعه، تعدادی از خانواده های معظم شهداء، ایثارگران، جانبازان، معتمدین محلات، بسیجیان، سلسله جلیله روحانیت و شهروندان از دیگر حاضرین در مراسم کلنگ زنی بودند و برغم سرمای هوا اما این حضور پرشور و صمیمی گرمای خاصی به هوای شهر بخشیده بود و همه آمده بودند تا گوشه ای دیگر از اقدامات جهادی خادمین شهر را به تماشا بنشینند. رئیس شورای اسلامی شهر کرج طی سخنانی در این مراسم اظهارداشت: به دنبال بهره برداری از تقاطع های غیرهمسطح شهدای غواص، شهدای حصارک، شهدای پلیس، شهدای دانش آموز و...، امروز برای کلنگ زنی احداث دو تقاطع دیگر دور هم جمع شده ایم و به حمد الهی، کلانشهر کرج نه تنها تحتِ تاثیر رکود درآمدی قرار نگرفته، بلکه در فعالیت های عمرانی و خدماتی یک سر و گردن نیز بالاتر از سایر شهرهای کشور ایستاده است. محمود دادگو گفت: نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج با تصویب لایحه دریافت تسهیلات بانکی به منظور تزریق نقدینگی به طرح های کلان عمرانی، مسیر را برای دور زدن گردنه های سخت مشکلات درآمدی هموارتر کرده اند و از همین رو، پروژه های عمرانی یکی پس از دیگری و حتی زودتر از موعد مقرر افتتاح می شوند و این مصداقی از «عزم ملی و مدیریت جهادی» است.
برای محرومیت زدایی از مناطق محروم آستین همت بالا زده ایم

وی با بیان اینکه مدیریت شهری کرج برای محرومیت زدایی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته آستین همت بالا زده است، بیان داشت: گرچه عمده درآمدها از مناطق برخوردار و مرفه شهر جذب و تامین می گردد اما باور داریم که انقلاب اسلامی برای حمایت از محرومان و رسیدگی به امور مستضعفین برپا شده و بر اساس آرمان های شهداء و امام شهداء، رسالت داریم که مناطق محروم را نیز به چرخه آبادانی بکشانیم. این مسئول ارشد شهری اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه با پیش بینی اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان امروز وارد فاز عملیاتی شد و آنطور که مسئولان مربوطه گزارش داده اند، ظرف مدت زمان 24 ماه احداث شده و وارد مدار بهره برداری خواهد شد. 18 هزار و 500 مترمکعب گودبرداری، 18 هزار تن آرماتور بندی، 95 هزار مترمکعب خاکبرداری، 48 هزار و 500 مترمربع آسفالت ریزی و... از جمله فرایندهایی است که قبل از تکمیل تقاطع شهید آجرلو به ثمر خواهند نشست. به گفته این نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر، با قرار گرفتن تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه (شهید آجرلو) زیر بار ترافیکی، رفت و آمد وسایط نقلیه از محور پرتردد خیابان شهید بهشتی تسهیل خواهد شد و سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز مساعدت و همکاری لازم را برای احداث این سازه ترافیکی خواهد داشت. دادگو در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: زیرگذر ولی عصر (عج) نیز در منطقه اکبرآباد مهرشهر احداث خواهد شد که مبلغ اولیه پیمان بالغ بر 10 میلیارد تومان بوده و ظرف مدت زمان 12 تکمیل و بهره برداری می شود. با تکمیل این طرح عمرانی، ساکنین اکبرآباد و شهرک های همجوار به اتوبان و پایانه مترو دسترسی آسان تری خواهند داشت. رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: امروز در حالی کلنگ دو طرح عمرانی به ارزش ریالی 400 میلیارد ریال به زمین زده شد که برخی شهرداریهای کشور حتی توان پرداخت حقوق و مزایای ماهانه پرسنل خویش را ندارند و باید قدر شرایط کنونی شهرمان را بدانیم و برای تقویت همدلی و همزبانی و همکاریها آستین همت بالا بزنیم. وی در پایان از نظارت مستمر اعضای شورای اسلامی شهر کرج بر روند اجرا و عملیاتی شدن پروژه های عمرانی خبر داد و گفت: یکی از علل اصلی مهیا شدن فضای شهر برای استارت طرح های کلان آن است که نمایندگان مردم در پارلمان شهری بی توجه به حاشیه ها و موضوعات کم ارزش، تنها متمرکز بر خدمات رسانی صادقانه و خالصانه به شهروندان هستند و تلاش دارند که مشکلات و موانع پیش روی توسعه حقیقی شهر را یکی پس از دیگری مرتفع نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود