9 دی 1394
شماره خبر: 155588

یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه معتمدین با شهردار کرج برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه معتمدین با شهردار کرج برگزار شد


معتمدین شهر کرج برای یکصد و هشتاد و هفتمین بار گرد هم جمع شدند تا در دیداری سه ساعته با شهردار این کلانشهر، به بررسی و تلاش برای رفع مشکلات شهر و ساخت ایران کوچکی توسعه یافته تر و پیشرفته تر پرداختند.
عصر روز دوشنبه هفتم دی ماه سال 1394 جمع گسترده ای از معتمدین شهر در سالن جلسات شهرداری ایران کوچک گرد هم آمدند و مطالبات مردم منطقه خود را در مقابل مدیران مناطق شهری و شهردار کرج عنوان کردند. در این دیدار که با استقبال قابل توجه معتمدین همراه بود، مدیران مناطق 12 گانه شهرداری، معاونین مالی اقتصادی و توسعه و برنامه ریزی، شهردار را همراهی می کردند تا با شنیدن مستقیم نظرات و خواسته های شهروندان و نمایندگان مورد اعتماد آنان، به رفع چالش های موجود بپردازند. نمایندگان مناطق مختلف دغدغه های متفاوتی در جلسه مذکور عنوان کردند که بخشی از آنها به ترافیک سنگین خیابان طالقانی به آزادگان، وجود ساخت و ساز غیرمجاز، رکود صنعت ساخت و ساز، لزوم جمع آوری فاضلاب، نبود سطل زباله مکانیزه در نقاطی از شهر، ضرورت افزایش تراکم باغات، جمع آوری دستفروشان، احداث و بازسازی نمازخانه های ورودی شهر بود. همچنین مدعوین در خصوص نبود روشنایی در برخی پارک ها و نیز ضرورت تامین امنیت مراکز تفریحی، وجود حیوانات موذی در جوی های برخی معابر، احداث سرویس بهداشتی در نقاطی از شهر با شهردار و مدیران وی در مناطق گفتگو کردند. شهردار در این دیدار پس از شنیدن صبورانه خواسته ها و دغدغه های معتمدین، ضمن دعوت آنان به همراهی و همکاری بیشتر با مدیریت شهری کرج، عنوان کرد: شهرداری نیازمند و خواستار شنیدن دیدگاه ها و نقطه نظرات معتمدین است چرا که به طور قطع روزمرگی و استمرار در اجرای امور اداری، ذهن مدیران و مسئولان را از دریافت و دیدن جزییات تا حدودی دور خواهد کرد. علی ترکاشوند که در تمام مدت ارائه سخنان و بیانات معتمدین به یادداشت نقطه نظرات آنان می پرداخت، از مدیران خواست با گوش سپردن به خواسته های مدعوین، با سرعت و جدیت مطالبات آنان را پیگیری کنند. وی، از معتمدین مناطق و مدیران مربوطه خواست از این پس طی برگزاری جلساتی مشترک، به دسته بندی مسائل پرداخته و با رسیدن به جمع بندی مشکلات و خواسته ها، جدی ترین دغدغه های خود را مطرح کنند. شهردار، اقدامات معتمدین را با توجه به هدف آنان که حل مشکلات مردم و پیگیری امور آنان است مقدس ارزیابی کرد و گفت: شهرداری که نهادی عمومی و غیردولتی است، بجز 50 درصد کمکی که بابت پروژه قطار شهری و مطابق مصوبه ای برای همه کلانشهرها دریافت می کند، هیچ کمک مالی از دولت دریافت نمی کند، برای اداره شهر به شدت نیازمند آگاهی و همراهی شهروندان است. ترکاشوند با بیان اینکه امروزه و با توجه به رکود درآمدی در همه حوزه ها، شهرداری های بسیاری از کلانشهرها در امور جاری و هزینه های خود با مشکل مواجه شده اند، اضافه کرد: با تدبیر شورای اسلامی شهر کرج و برنامه ریزی های شهرداری، علاوه بر گذر از مشکلات مالی و اقتصادی، تعداد قابل توجهی پروژه بزرگ و ارزشمند در شهر افتتاح شده یا در حال تکمیل است.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت شهر کرج و مدیریت شهری این کلانشهر بسیار بالا بوده و چنانچه همراهی مردم و دیگر دستگاه ها را با این مجموعه داشته باشیم، خواهیم توانست شهری آباد و پیشرفته ایجاد کنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود