22 دی 1394
شماره خبر: 156450

24 دوربین تردد خودروهای شهری را رصد می کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

24 دوربین تردد خودروهای شهری را رصد می کنند


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: با افزایش دوربین های نظارت تصویری شهری کرج به 24 عدد، علاوه بر نظارت دقیق تر بر چهارراه ها، معابر بیشتری تحت کنترل دوربین ها قرار گرفتند.
احمد افضلی به بیان معابری که دوربین در آنها نصب شده است، پرداخت و بیان داشت: در میدان توحید چهار دستگاه ،چهارراه هفت تیر چهار دستگاه، چهارراه دانشکده چهار دستگاه ، آزادگاه دو دستگاه، بلوار ماهان سه دستگاه، بلوار مولانا دو دستگاه، مینا شکری یک دستگاه، بیژن شرقی یک دستگاه، گلستان یک دستگاه، آذر یک دستگاه، ابوعلی سینا یک دستگاه دوربین نصب شده است. این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ترافیک به معضلی حاد در کلانشهرها تبدیل شده و خسارت‌های سنگین جانی، مالی، زیست محیطی را به همراه داشته است، گفت: با توجه به گسترش روزافزون استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین و همچنین کمبود نیروی انسانی به منظور کنترل ترافیک، در مسیر استفاده از تجهیزات هوشمند گام برداشته‌ایم که علاوه بر ثبت کامل تخلفات رانندگی، همچنین امکان اطلاع از بار ترافیکی معابر شهر را برای مسئولان مربوطه مهیا می‌کند. به گفته افضلی، راه‌اندازی دوربین پلاک‌خوان علاوه بر کاهش حضور فیزیکی مأموران در سطح تقاطع‌ها و میادین، رانندگان متخلف را نیز مکلف به رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی می‌کند. وی، ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، محاسبه سرعت میانگین و ثبت تخلف بر مبنای آن، ثبت تخلف سرعت لحظه‌ای بر مبنای پلاک، کنترل گذرگاه یک طرفه و ورود ممنوع را از جمله مزیت‌های نصب دوربین مذکور اعلام کرد. معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی دوربین پلاک خوان و ثبت هوشمند تخلفات رانندگی عنوان کرد: با نصب دوربین پلاک‌خوان می‌توان در تمامی طول شبانه روز پلاک خودروهایی که از مقابل دوربین در حال گذر هستند را ثبت نمود و با بررسی دیتابیس خودروهای مجاز می‌توان خودروهای متخلف را تشخیص داده و تخلف مربوطه را ثبت کرد.
افضلی در پایان سخنان خود این اقدام را گامی موثر در کنترل ترافیک و مکانیزه شدن سیستم ترافیک در شهر کرج دانست و اظهار امیدواری کرد: در آینده‌ای نه چندان دور شاهد شهری آرام و دور از دغدغه ترافیک باشیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود