28 دی 1394
شماره خبر: 156789

مترو کرج در ایستگاه قضا

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مترو کرج در ایستگاه قضا


مدیر عامل قطار شهری کرج از فسخ قرارداد قطار شهری با شرکت سابیر و اقدام قضایی و قانونی برای تخلیه کارگاه‌های مترو خبر داد.
علی اصغر همتی گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در دویست و بیست وهفتمین جلسه هیات مدیره سازمان و جمع بندی عملکرد9 ساله شرکت پیمانکار خط دو قطار شهری کرج وهمچنین با توجه به اینکه شرایط تامین مالی پروژه که از سوی شورای اسلامی شهر کرج وشهرداری برای حمایت کامل از ساخت وتکمیل خط دو در نظر گرفته شده بود و متاسفانه مورد پذیرش و استقبال شستا وشرکت سابیر قرار نگرفت و شرکت سابیر حاضر به ادامه همکاری وفعال نمودن کارگاهها و تکمیل پروژه برای یک دوره سه ساله و براساس آخرین قیمت‌های مصوب شورای عالی فنی در قرارداد به تاریخ 91/2/11 نگردید.
وی افزود: از طرف دیگر رکود زائدالوصفی ماه‌ها است که بر پروژه حاکم شده و شرکت پیمانکار کمترین اهتمامی را برای فعال کردن پروژه از خود نشان نمی‌دهد. مدیرعامل قطار شهری کرج خاطرنشان کرد: بنابراین به منظور تعیین تکلیف و رهائی پروژه از یک دورتسلسل و باطل که مدتهاست بر پروژه مستولی گردیده، مقرر شد با ابلاغ فسخ از سوی کارفرما به ادامه حضور شرکت سابیردر پروژه خط دو خاتمه داده شود. همتی با بیان اینکه پیمانکار خط دو قطار شهری کرج از زمان ابلاغ فسخ قراداد 14 روز مهلت داشت تا کارگاه‌ها را تخلیه کند افزود: در طول این مدت پیمانکار نسبت به تخلیه کارگاه ها اقدام نکرد به همین دلیل سازمان قطار شهری با مراجعه به مقامات قضایی در صدد انجام مراحل قانونی برای تخلیه کارگاه های ساخت خط دو قطار شهری کرج است. وی در پایان اعلام کرد: پس از تخلیه کارگاه‌ها سازمان قطار شهری نسبت به تنظیم مناقصه جدید و انتشار آن به منظور ادامه پروژه اقدام خواهد کرد. شایان ذکر است پروژه قطار شهری کرج که قرار بود تا پایان سال 89 افتتاح شود تا سال 92 تمدید شد اما در پایان سال 92 نیز به نتیجه نرسید و در حال حاضر با گذشت حدود 10 سال از آغاز آن در مجموع 32 درصد پیشرفت داشته است.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود