6 بهمن 1394
شماره خبر: 157384

نظر کمیسیون ماده 7 برای صدور پروانه های ساختمانی ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نظر کمیسیون ماده 7 برای صدور پروانه های ساختمانی ضروری است


نماینده شورای شهر کرج در کمیسیون ماده7، در نطق پیش از دستور جلسه رسمی با تاکید بر اینکه برای صدور پروانه های ساختمانی نظر این کمیسیون باید اخذ شود، گفت: وظیفه این کمیسیون تنها قطع و جمع آوری اشجار نیست.
فاطمه آجرلو بیان داشت: به منظور حفظ، نگهداری و احیای باغات و زمین های مشجر، شورای اسلامی شهر موظف است دستورالعملهای تشویقی برای ساخت و ساز در این املاک را در چارچوب قوانین و ضوابط شواری عالی شهرسازی و معماری ایران تهیه و تصویب کند و در صورت لزوم نیز اقدام به قطع و جمع آوری اشجار و فضای سبز نماید. این مسئول با اشاره به ارجاع پرونده های مختلف به این کمیسیون جهت جمع آوری اشجار اظهار داشت: پرونده های مختلفی به ماده 7 ارجاع داده می شود این در حالی است که مقدمات کار مبنی بر تعیین پیمانکار، انعقاد قرار داد و... به انجام رسیده و با توجه به اینکه هزینه هایی انجام شده کمیسیون ماده 7 نیز مجبور به ادامه کار یعنی جمع آوری و قطع اشجار می شود در حالیکه در ابتدای امر باید در جریان طرح قرار گیرد و نظر موافق و مخالف خود را اعمال نماید. آجرلو افزود: گسترش روزافزون ساخت و سازهای شهری و به تبع آن احتمال قطع بی رویه درختان موجب شده است نیازهای روحی و جسمی شهروندان به درختان و کارکرد مهم آنها در زندگی شهری نادیده گرفته شود.
سعید فیروزگاه، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج نیز گفت: شهرداری و شورا شهر باید در این خصوص کارشناسانه عمل کنند که این مهم نیاز به همفکری و تشکیل جلسه جهت بررسی و نتیجه گیری این موضوع دارد. وی افزود: در اجرای طرح ها، اخذ موافقت کمیسیون ماده 7 یکی از الزامات است اما باید در نظر داشت طی کردن برخی مراحل از جمله گرفتن تبصره ماده 1 جهاد، کار بسیار دشواری است و اینکه در چه مرحله ای باید طرح به کمیسیون ماده 7 ارجاع شود نیاز به نظریه کارشناسانه دارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود