9 آذر 1391
شماره خبر: 15746

ممانعت از ایجاد پراکندگی ساخت و سازهای شهری ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ممانعت از ایجاد پراکندگی ساخت و سازهای شهری ضروری است

سپیدار آنلاین: سرپرست منطقه 2 شهرداری کرج با تاکید بر رعایت اصول فنی در امر ساخت و سازهای شهر عنوان کرد: برای بهبود ساختارهای شهر، ممانعت از ایجاد پراکندگی در ساخت وسازهای شهری امری ضروری و مهم است.
محمدرضا ناصرخاکی با تاکید بر این مهم افزود: از جمله موارد که در ساخت و سازها علاوه بر جلوگیری از پراکندگی باید مد نظر قرار گیرد، بهره گیری از سیستم های نوین ساختمانی است. وی در خصوص پراکندگی در روند ساخت و سازهای شهری عنوان کرد: از جمله تبعات بروز این موضوع، چالش در امر نظارت ها می باشد. این مسئول با تاکید بر رسیدن به راهکارهای مناسب در خصوص رفع این چالش، اظهار داشت: در این زمینه به برنامه ریزی و ارائه طرح های مدون، کارشناسی شده و قابل اجرا نیازمندیم. ناصرخاکی اذعان داشت: درصورت عدم رسیدن به برنامه ای مدون در خصوص انجام بهینه و قانونی ساخت و سازهای شهری بی شک شهر و مدیریت شهری با چالش مواجه خواهد شد که گذر از این بحران نیز مستلزم صرف زمان و هزینه است. وی خاطرنشان کرد: بی نظمی و پراکندگی ساخت و سازهای شهری همچنین موجب بروز بی نظمی در عرصه های مختلف و مرتبط با امر ساخت و سازهای شهری می شود که بی نظمی در عرصه های اجتماعی، ساختاری و عمرانی نمونه ای از آن می باشد. ناصر خاکی با اشاره به تاکید مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای اسلامی شهر مبنی بر ارائه خدمات بهینه به شهروندان در زمینه های مختلف شهری از جمله، عمرانی، فرهنگی، ساختاری و خدماتی، افزود: عدم توجه به اجرای منطقی طرح ها در عرصه های عنوان شده، شهر با مشکلات ساختاری بسیار زیادی مواجه می شود. وی، تاثیر ساخت و سازها در جلوه و نماي شهر را یادآور شد و عنوان کرد: عدم هماهنگی و توجه به این مهم می تواند نمای شهر را تحت تاثیر قرار دهد.
بهسازی بافت های قدیمی ضروری است
سرپرست منطقه 2 شهرداری کرج بر ضرورت بهسازی بافت های قدیمی سطح شهر به عنوان یک اولویت مهم تاکید کرد و افزود: احیای بافت های فرسوده از سرفصل های مهم کاری در مجموع شهرداری است. ناصرخاکی عنوان کرد: احیای بافت های فرسوده با هدف توسعه پايدار فضاي شهری در دستور کار قرار می گیرد. وی در ادامه با بیان اینکه، اجرای موفق طرح های عمرانی نیاز به برنامه ریزی های مدون دارد، گفت: تحقق این مهم زمینه ساز فراهم آوردن شرایط مساعد برای ارائه طرح های احیای بافت های قدیمی است. این مسئول اظهارداشت: با اندیشه های همه جانبه و با تفکر و اقدامات کارشناسی شده می توان گام ها موثری برای ایجاد شهری آباد برداشت.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود