17 بهمن 1394
شماره خبر: 158111

ضرورت نظارت روزانه بر تفکیک زباله ها از مبدا در کرج امری ضروری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورت نظارت روزانه بر تفکیک زباله ها از مبدا در کرج امری ضروری است


مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بر ضرورت نظارت روزانه بر تفکیک زباله ها از مبدا تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت این مهم در فرآیند مدیریت زمان و هزینه همچنین کاهش آلودگی محیط زیست این موضوع با جدیت در حال پیگیری است.
مجتبی اسکندری با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در زمینه ترویج فرهنگ تفکیک زباله ها از مبدا اقدامات مطلوبی را انجام داده است، آموزش تفکیک پسماندهای خشک در مساجد، مدارس، بانکها و ادارات از جمله این اقدامات بوده که تاثیر مثبتی در این زمینه داشته است. این مسئول، نهادینه کردن فرهنگ در کودکان را مهم ارزیابی کرد و افزود: عادت به رفتارهای صحیح از کودکی نتیجه موثرتری دارد چرا که کودکان در سن یادگیری هستند، به همین دلیل آموزش تفکیک از مبدا در مدارس به منظور ترویج این فرهنگ در نسل های آینده در راس اقدامات سازمان قرار گرفته است. وی دبستان های مبعث، مهر یزدان در دو نوبت دخترانه و پسرانه، ملاصدرا و شاهد سلطانی را از دبستان هایی برشمرد که آموزش تفکیک زباله ها از مبدا در آنها انجام شده است و گفت: این آموزش در دبیرستان شهید نیک نژادی، دبیرستان ممتاز و هنرستان ولایت نیز توسط آموزش گران و کارشناسان محیط زیست ارائه شده است. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، تهیه نقشه های جدید محلات به منظور شناسایی مسیر ماشین های بازیافت را از دیگر اقدامات سازمان در زمینه تفکیک ازمبدا زباله نام برد و افزود: عملیات زنگ شماری نیز به منظور شمارش تعداد خانوارها برای ارائه آموزش اجرا شده است.
اسکندری در ادامه سخنان خود به توزیع سطل بین مدارس و ادارات به منظور جداسازی زباله های خشک اشاره و بیان کرد: در صورت جداسازی زباله ها از مبداء در وقت، به کارگیری نیروی انسانی و صرف انرژی و هزینه جدا سازی مجدد صرفه جویی می شود که تحقق این مهم نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از دفن زباله ها دارد. این مسئول با اشاره به اینکه بازگشت زباله های قابل بازیافت به ویژه زباله های پلاستیکی و کاغذی به چرخه استفاده مردم از تولید مشابه این زباله ها جلوگیری کرده و علاوه بر اینکه مواد پلاستیکی کمتری تولید می شود، از قطع درختان نیز به منظور تهیه کاغذ جلوگیری خواهد شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت برخی عوامل غیر مجاز در زمینه جمع آوری زباله های خشک اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه فعالیت این افراد سودجویانه بوده و هیچ کمکی به سازمان مدیریت پسماند در کاهش هزینه و وقت نمی کند، سازمان با همکاری گشت اقدام به جمع آوری این افراد همچنین ساماندهی چرخ دستی ها کرده است. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج نظارت روزانه بر وضعیت ایستگاه های انتقال زباله را از دیگر اقدامات سازمان در خصوص توجه به جدا سازی زباله ها برشمرد و گفت: آسفالت ایستگاه های مناطق 3 و 10 شهرداری کرج نیز به منظور سهولت در تردد خودروهای حمل زباله انجام شده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود