13 اسفند 1394
شماره خبر: 159747

باغ تاریخی سیب کرج با کاشت 32 هزار اصله نهال جان تازه به خودمی گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

باغ تاریخی سیب کرج با کاشت 32 هزار اصله نهال جان تازه به خودمی گیرد


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از اجرایی شدن طرح کاشت 32 هزار اصله نهال در باغ تاریخی سیب مهر شهر کرج خبرداد.
محمدرضا زین العابدینی در آیین تجلیل از خادمان عرصه منابع طبیعی در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر وزارت جهاد کشاورزی در کرج افزود: اکنون در مجموع 340 هکتاری باغ تاریخی سیب مهر شهر حدود 67 هزار درخت سیب وجود دارد که احیای این باغ در برنامه کاری قرار گرفته است. وی بیان داشت: براین اساس روزیکشنبه هفته آینده آیین درختکاری با حضور مردم و مسئولان در باغ تاریخی سیب مهر شهر کرج برگزارمی شود. زین العابدینی با بیان اینکه کرج ، زمانی یکی از مناطق خوش آب و هوای ایران بود ، گفت: امروز این منطقه به یکی از کانون های آلوده هوا در کشور تبدیل شده است که جای نگرانی دارد. وی اظهار داشت: براین اساس در سال 95 باید با نگاه درمانگری به معضل آلودگی محیط زیست و آب و هوای کرج بنگریم. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج افزود: امسال به مناسب هفته درختکاری ، طرح هر شهروند کاشت یک درخت در برنامه کاری این سازمان قرار گرفته است. وی گفت: از اول اسفند تاکنون 15 هزار اصله نهال زیتون و تعداد زیادی نارون و زبان گنجشگ در کلانشهر کرج کاشته ایم و برای شب عید کاشت گل شب بو را در برنامه کاری داریم . زین العابدینی بیان داشت: دربوستان باغستان کرج ، قطعه ای برای موسسه البرز شناسی آماده کردیم ضمن آنکه 30 هزار چاله برای کاشت نهال توسط مردم در هفته درختکاری آماده شده است . سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در این آیین گفت: رسانه ها در تنویر افکار عمومی برای پاسداشت منابع طبیعی نقش اساسی دارند.
حامد فرزین افزود: اگر مشارکت و حضور مردم در سرنوشت خودشان که پاسداشت همین موهبت الهی است ، وجود نداشته باشد، آیندگان برما خرده می گیرند که آنچه را که به امانت گرفته ایم ، نتواسته ایم به درستی نگهداری کنیم . وی بیان داشت: اکنون 85 درصد از عرصه های ملی کشور تحت مراقبت همیاران طبیعت و و محیط بانان قرار دارد که در این امر خطیر تاکنون بیش از 500 جانباز و 14 شهید داده ایم. در این آیین از 25 دانش آموز ، 16 خبرنگار و عکاس و تعدادی از کارکنان منابع طبیعی و تشکل های مردم نهاد تجلیل شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود