12 فروردین 1395
شماره خبر: 160508

برگزاری جشنواره لاله ها در كرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

برگزاری جشنواره لاله ها در كرج


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از رویش 200 هزار گل لاله در 17 واریته و رنگ در باغ گلهای پارک شهید چمران خبر داد و گفت: همزمان با فرا رسیدن نیمه دوم فروردین ماه 95 و آغاز جشنواره لاله، باغ گلها میزبان شهروندان می شود.
محمدرضا زین العابدینی ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن فصل بهار، در نیمه دوم فروردین ماه سال جاری، جشنواره لاله های کلانشهر کرج از سوی این سازمان در محل باغ گلهای پارک شهید چمران برگزار می شود. وی با اشاره به اینکه لاله گلی ایرانی است و در فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی را داراست، عنوان کرد: " لاله" یکی از گل‌های مهم ایرانیان در مراسم نوروز بوده که در کنار سمبل و نرگس نوید بهار را می دهد. این مسئول با اشاره به اینکه پیاز لاله های این جشنواره از زمستان 94 در باغ گلها کاشته شده، ادامه داد: جشنواره لاله ها از 18 فروردین الی 3 اردیبهشت برگزار می گردد و میزبان شهروندان و علاقمندان به گل و گیاه است.
ایجاد طراحی های خاص و منحصر به فرد در جشنواره لاله ها
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج ضمن اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری جشنواره لاله ها، افزایش زیبایی فضا و منظر شهر در آغاز سال و فصل بهار است، افزود: با توجه به اینکه گل لاله نماد شهید و خون شهدا است، در آغاز سال جدید رایحه لاله ها، کرج را آکنده به عطر شهدا می کند. زین العابدینی گفت: در جشنواره امسال، طراحی های خاص و منحصر به فردی برای کاشت لاله ها در باغ گلها انجام شده تا بتواند رضایت شهروندان و بازدیدکنندگان را جلب کند. وی با اشاره به استقبال شهروندانی کرجی از برگزاری چنین جشنواره هایی اضافه کرد: سازمان پارکها در پی فراهم کردن زمینه های رضایت نسبی شهروندان در حوزه گل و گیاه و ایجاد مناظر زیبا و چشم نواز در شهر است که جشنواره لاله ها نیز یکی از این موارد است. زین العابدینی از خلق فضاهای خاص با لاله کاری در باغ گلها خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان و کارگران این سازمان، طی ماه های پایانی سال 94، با تلاش ویژه اقدام به کاشت پیازهای لاله در طراحی های ایجاد شده باغ گلها کردند تا هم اکنون لاله ها برویند و میزبان شهروندان و علاقمندان باشند.
برپایی 35 غرفه عرضه مستقیم گل و گیاه در جشنواره لاله ها

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به عرضه مستقیم گل و گیاه در حاشیه این جشنواره اعلام کرد: به منظور تسهیل در ارائه محصولات این حوزه، 35 غرفه برپا می شود که 25 غرفه سالنی در تالار گل و 10 غرفه در محوطه باغ گلها دایر خواهد شد. وی گفت: ارائه نکات آموزشی - ترویجی و فرهنگی در زمینه نگهداری از گلها و گیاهان، برپایی ایستگاه مشاوره رایگان در حوزه طراحی باغ و باغچه و ... از دیگر خدمات ارائه شده در حاشیه جشنواره لاله ها به شهروندان است. این مسئول با دعوت از شهروندان برای بازدید از باغ گلها گفت: با توجه به رویش لاله ها در این باغ، شهروندان از 18 فروردین ماه جاری می توانند با حضور در باغ گلهای پارک شهید چمران از مناظر زیبا و بی نظیر باغ گلها بازدید کنند و لذت ببرند. لازم به ذکر است که جشنواره لاله های کلانشهر کرج از 18 فروردین الی 3 اردیبهشت ماه سال جاری از ساعت 10 الی 21 در محل باغ گلهای پارک شهید چمران واقع در کرج میدان امام حسین(ع) برگزار می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود