15 فروردین 1395
شماره خبر: 160586

اولویتهای كلی سازمان پاركها اعلام شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اولویتهای كلی سازمان پاركها اعلام شد


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در اولین جلسه کمیته هماهنگی سال 95، اولویتهای این سازمان را اعلام کرد و گفت: در این راستا مشارکت بخش خصوصی و استفاده از توان سرمایه گذاران در این مجموعه پررنگ تر می شود.
محمدرضا زین العابدینی صبح امروز در 25 امین جلسه کمیته هماهنگی این سازمان که اولین جلسه در سال 95 بود، اظهار داشت: هدف کلی این سازمان و تمامی مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران، خدمت به مردم و ارائه خدمات مطلوب است. وی با اشاره به تدوین خط مشی و اهداف سازمان پارکها در سال 95 افزود: از ابتدای سال جاری تمامی مسئولان و پرسنل این سازمان در تلاش بودند تا ایام نوروز به خصوص روز طبیعت، خدمات ویژه ای را به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه کنند که این مهم به بهترین نحو ممکن انجام شد. این مسئول در ادامه سخنان خود به منویات رهبر معظم انقلاب و شعار سال 95 اشاره و عنوان کرد: اقدام و عمل باید سرلوحه تمام امور مسئولان و مدیران به خصوص در سازمان پارکها قرار گیرد تا این مهم محقق شود. زین العابدینی با اشاره به عملکرد این سازمان در سال 94 ادامه داد: در سال گذشته یکی از اولویتهای اصلی سازمان، احیا و رسیدگی به درختان حاشیه معابر بود که در این راستا طرح آزادسازی طوقه، کوددهی و هرس به موقع درختان انجام شد که بسیار تاثیرگذار بود.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج به کاشت گسترده نهال در مناطق 12 گانه این کلانشهر طی ماه های پایانی سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: کاشت نهال با لیبل و قیم در سطح شهر اقدام بسیار مشهود و ویژه ای بود که اکثر شهروندان از آن ابراز رضایت کردند. وی به ایجاد و راه اندازی دهکده تفریحی گردشگری باغستان در سال 94 اشاره کرد و گفت: اراضی جنگل کاری باغستان در سال 94 با درختکاری و احیا، به مکانی تفرجگاهی برای حضور مردم تبدیل شد که روز 13 فروردین این حضور به اوج خود رسید و شهروندان رضایت خود را از افتتاح آن اعلام کردند. این مسئول در ادامه به احیای باغ سیب مهرشهر در سال گذشته نیز اشاره کرد و اظهار داشت: به طور قطع آرا و مجوزهای کمیسیون ماده 7 در این اتفاق مهم بسیار تاثیرگذار بود که این باغ روز به روز به سمت شادابی و بازسازی پیش می رود و روند مطلوبی دارد. زین العابدینی اضافه کرد: از دیگر اولویتهای این سازمان که از سال 94 نیز آغاز شده، جذب مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است که در اولین مرحله مدل علمی و به روز برای 2 پروژه هامون و شهریار ارائه می شود. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج به تشکیل کارگروه و اتاق فکر اساتید دانشگاه در سال 94 نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با تشکیل این اتاق فکر، الگوهای خوبی برای رفع مشکلات حوزه فضای سبز ارائه شد که بسیار تاثیرگذار بود. وی به برگزاری متفاوت چهارمین نمایشگاه گل و گیاه کرج در سال 94 نسبت به سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: برغم کمبود اعتبارات و حداقل هزینه ها، رضایت شهروندان و مسئولان از این رویداد بزرگ فضای سبز استان البرز جلب شد که باعث افتخار مجموعه سازمان است. این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امور در سازمان باید با سرعت بیشتری انجام شود، اضافه کرد: برنامه ریزی دقیق و هماهنگی بین مسئولان و پرسنل سازمان، در اسفند 94 بسیار مطلوب بود که یک نمونه آن می توان به افتتاح 3 پروژه در 3 روز متوالی اشاره کرد. زین العابدینی به وضعیت نهالستان بزرگ کرج واقع در محمدشهر نیز اشاره کرد و یادآور شد: نهالستان در سال 94 نسبت به سالهای گذشته رشد 3 برابری داشت و طی بازدیدهای مختلف، مسئولان استانی و شهری به این مهم اشاره و ابراز رضایت کردند. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در توسعه و ارتقای نهالستان خاطرنشان کرد: این مهم در سال جاری محقق می شود تا در حوزه تولید گل و گیاه و نهال به خودکفایی برسیم و دیگر دغدغه خرید درخت نداشته باشیم. وی به اولویتهای این سازمان در سال 95 نیز اشاره و اعلام کرد: حفظ و نگهداری از درختان حاشیه معابر، تبدیل کرج به گذشته باغشهری خود، افزایش سرانه فضای سبز شهر، تبدیل باغستان به بزرگترین مرکز تفریحی گردشگری شهر، خودکفایی نهالستان بزرگ کرج و مشارکت و استفاده از توان بخش خصوصی از جمله این اولویتها است که تمامی مسئولان ذیربط باید این موارد را مد نظر داشته باشند و در راستای آنها حرکت کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود