19 فروردین 1395
شماره خبر: 160799

رفع مشکلات اقتصادی زنان سرپرست‌ خانوار نیاز به اقدام عملی دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رفع مشکلات اقتصادی زنان سرپرست‌ خانوار نیاز به اقدام عملی دارد


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج گفت: باید برای رفع مشکلات اقتصادی زنان سرپرست‌ خانوار اقدام عملی انجام داد.
فاطمه اسکندری اظهار داشت: متاسفانه بخشی از جامعه ما به دلایل مختلف متحمل آسیب‌های اجتماعی شده‌اند که باید برای رفع مشکلات آنها اقداماتی انجام دهیم که انجام این امور و فراهم‌سازی شرایط لازم از جمله وظائف اصلی مسئولان است. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج افزود: این بخش از جامعه ما زنانی هستند که بنا به دلایلی از جمله طلاق، فوت همسر و یا نداشتن سرپرست خانواده مناسب در حال کار کردن بوده و مسئولیت سنگین اداره و امرار معاش خانواده و تربیت فرزندان بر عهده آنها است. اسکندری گفت: سالانه دولت میلیاردها تومان برای مقابله با پیامدهای آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و غیره هزینه می‌کند که اگر بخشی از این بودجه هنگفت را صرف پیشگیری کنیم، می‌توانیم جامعه‌ای بهتر داشته باشیم.این مسئول ارشد شهری بیان کرد: یکی از این راه‌ها حمایت از زنان سرپرست خانوار است تا در جهت تربیت فرزندان خود و جلوگیری از انحراف خانواده‌ای که مسئولیت اداره آن را بر عهده گرفته‌اند، موفق باشند.وی ادامه داد: ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از اشتغال آنها به ویژه در حوزه تولید، می‌توان در تحقق این مهم موثر باشد.رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج خاطر نشان کرد: در این راستا طرحی از سوی کمیسیون فرهنگی شورای شهر تدوین و با حمایت مدیریت شهری موفق شدیم تا مکانی را برای برپایی بازارچه دائمی عرضه محصولات، تولیدات و دستاوردهای زنان سرپرست خانوار، بی‌سرپرست و یا بدسرپرست شهرستان کرج فراهم کنیم.
اسکندری گفت: مقدمات لازم برای برپایی این بازارچه در حاشیه زمین و پارک تنیس کرج فراهم شده و در نظر داریم که به زودی 120 غرفه برای عرضه دستاوردهای زنان سرپرست خانوار کرجی دایر کنیم.
این مسئول تصریح کرد: این نمایشگاه دائمی در آینده بسیار نزدیک در این مکان راه‌اندازی می‌شود و برای اجرای برنامه فوق شهرداری و بهزیستی تعامل و همکاری خوبی داشتند. اسکندری در پایان گفت: باید برای رفع مشکلات زنانی که مسئولیت سنگین و خطیر اداره یک خانواده را بر عهده گرفته‌اند، راهکارها و اقدامات عملی انجام دهیم تا بتوانیم باری از دوش نحیف این زنان توانمند برداریم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود