28 فروردین 1395
شماره خبر: 161275

بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمران شورای شهر کرج از روند احداث تقاطع مهرویلا

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمران شورای شهر کرج از روند احداث تقاطع مهرویلا


رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر کرج صبح امروز با همراهی شهردار و معاون فنی و عمرانی وی در محل احداث پروژه ساخت زیرگذر یادگار امام و تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی (ره) حضور یافتند و ضمن اطلاع از پیشرفت فیزیکی و فعالیت های صورت گرفته، خواستار سرعت بخشی به پروژه شدند.
سعید فیروزگاه (رئیس) و داود وحیدی، رضا شریفی، غفور قاسم پور، مریم قهرمانی، فاطمه اسکندری، علیرضا کیان و فاطمه آجرلو از اعضای کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر کرج صبح امروز و در راستای عمل به وظایف نظارتی خود، روانه کارگاه پروژه ساخت تقاطع مهرویلا شدند و در حضور علی ترکاشوند شهردار و علی اصغر کمالی زاده معاون فنی و عمرانی وی به بازخوانی اقدامات صورت گرفته و همچنین تبیین چالش های پیش رو پرداختند و در عین حال بر افتتاح آن در نیمه نخست سال جاری تاکید کردند. وکلای مردم در پارلمان شهری کرج در این بازدید ضمن اشاره به معضل ترافیک و چالش های زیست محیطی مبتلابه، جدیت شهردار و تیم عمرانی وی در طراحی و ساخت تقاطعات غیرهمسطح را قابل دفاع توصیف کرده و حمایت قاطع خود برای تخصیص اعتبار جهت تکمیل طرح های نیمه تمام در سال جاری را اعلام کردند. رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرج در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت: تقاطع مهرویلا یکی از راهبردی ترین پروژه های در دست اقدام مدیریت شهری می باشد که سال گذشته 450 میلیارد بدان اعتبار تخصیص یافت و در سال 95 نیز سهم 500 میلیارد ریالی از منابع عمرانی را به خود اختصاص خواهد داد و پیش بینی می شود که در نیمه نخست سال مورد بهره برداری قرار گیرد. سعید فیروزگاه با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه تا امروز حدود 50 درصد گزارش شده است، ادامه داد: مدت زمان اجرای این طرح 18 ماه شمسی است که به صورت EPC احداث می شود و برای ساخت آن حدود 2 کیلومتر تونل حفاری شده و در ابعاد مختلف پروژه ای کلان و راهبردی می باشد. وی در تشریح ابعاد و مشخصات کلی پروژه نیز خاطر نشان کرد: طول کل زیرگذر حدود یکهزار و 800 متر، سطح کل عرشه ها بالغ بر 5 هزار و 500 مترمربع، طول تونل مترو 600 متر، طول ساختمان ایستگاه مترو 180 متر طول، سطح ساختمان تجاری 12 هزار مترمربع و حجم کل خاکبرداری نیز بالغ بر 600 هزار مترمکعب است که بر اساس قرارداد منعقده باید در 18 ماه تکمیل شده و به بهره برداری برسد. شهردار اسبق چهارباغ با اشاره به معارضین تاسیساتی پروژه، از قرار گرفتن خط لوله گاز، خط انتقال آب، خط لوله فاضلاب، ایستگاه برق فشار قوی، شبکه فیبر نوری مخابرات و خط لوله کلکتور آبهای سطحی در مسیر این پروژه خبر داد و اذعان داشت: تاکنون اعتباری بالغ بر 59 میلیارد ریال به منظور رفع معارضین هزینه شده که البته در خصوص جابه جایی شبکه فیبر نوری و مخابرات پیگیری و مذاکرات لازم در حال انجام است و بودجه ویژه ای نیز جهت تحقق آن پیش بینی و مصوب گردیده است.
مذاکرات نفسگیر با پردیس کشاورزی؛ چیزی به پایان راه نمانده است... به گفته این وکیل مردم کرج در شورای اسلامی شهر، شمع های شمال تقاطع میدان مادر و خاکبرداری محدوده زیرگذر در حال اجرا می باشد و در پلان تقاطع مهرویلا نیز رمپ و لوپ های شمالی اجرا گردیده و در حال تکمیل است اما به دلیل عدم تحویل زمین از سوی پردیس کشاورزی، هیچ گونه عملیات اجرایی در این محدوده صورت نپذیرفته است. فیروزگاه در بخش دیگری از سخنانش صیانت از حقوق شهروندی و منافع مادی شهروندان را یکی از وظایف مصرح مدیریت شهری کرج دانست و افزود: با توجه به مذاکرات نفسگیر صورت گرفته با پردیس کشاورزی که حتی پای مسئولان ملی را نیز به میان کشیده است، چنانچه این نهاد ظرف 10 روز آینده اراده ای برای تحویل اراضی واقع در محل اجرای رمپ و لوپ های جنوبی تقاطع مهرویلا به خرج ندهد، از طریق دادستانی ورود پیدا می کنیم و گزینه های قهرآمیز روی میز قرار می گیرد. رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر کرج در ادامه پروژه ساخت تقاطع مهرویلا را برغم کلان و هزینه بر بودن اما مطابق با سیاست های «اقتصاد مقاومتی» دانست و تاکید کرد: با توجه به فضاها و گالری تجاری تعبیه شده در این پروژه و منابع مالی آزاد شده از محل بهره برداری از آن، عملاً بخش قابل توجهی از هزینه های پروژه تامین خواهد شد و این مهم به کاهش هزینه های تمام شده طرح کمک شایانی می کند. وی در پایان با تاکید بر اینکه روح همدلی و همزبانی در مدیریت شهری کرج جریان دارد و پروژه های عمرانی یکی پس از دیگری و حتی زودتر از موعد مقرر به بهره برداری می رسند، گفت: همانطور که استحضار دارید و مردم و مسئولان گواهی می دهند، شکوفایی عمرانی کلانشهر کرج در مقطع زمانی کنونی با دوره های پیشین قابل مقایسه نیست و این ها مرهون الطاف الهی و نظارت ها، سیاست گذاری و ریل گذاری صحیح اعضای شورای اسلامی شهر می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود