31 فروردین 1395
شماره خبر: 161462

برخی کاغذبازی های بی فایده تکریم ارباب رجوع را به برزخ کشانده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

برخی کاغذبازی های بی فایده تکریم ارباب رجوع را به برزخ کشانده است


رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: برخی کاغذبازی های بی فایده تکریم ارباب رجوع را به برزخ کشانده است؛ باید به سمتی حرکت کنیم که خدمات اداری و استعلام ها از طریق درگاه های مجازی قابل ارائه باشد.
محمود دادگو ادامه داد: متاسفانه تحقق «شهر الکترونیک» در شهرهای کشور مغفول مانده است حال آنکه مشکلاتی همچون ترافیک، آلودگی هوا و چالش های زیست محیطی عرصه را بر شهروندان تنگ و تنگ تر کرده است و بسیاری از این آسیب ها نیز به آمار بالای ترددهای غیر ضروری در سطح شهرها باز می گردد. وی افزود: زمانی که شهروندان برای دریافت خدمات مورد نیاز به ادارات مراجعه می کنند، حجم انبوهی از نامه نگاری ها و فرایندهای غیر ضروری پیش روی ایشان سبز می شود و گاهی موضوعی که در یک ساعت قابل حل و فصل است، چند هفته زمان می برد و از این رو، مردم نسبت به دستگاه های خدمت رسان دچار سوء ظن شده و نارضایتی خود را ابراز می کنند. رئیس پارلمان شهری کرج ادامه داد: متاسفانه برخی کارمندان به جای تکریم ارباب رجوع، به شهروند آزاری روی آورده اند و حتی در ازای ارائه خدماتی که وظیفه مسلم و مصرح ایشان است، به دریافت رشوه و زیر میزی نیز روی آورده اند که این موضوعات جای تاسف و تاثر دارد و ضرورت نظارت بیشتر بر عملکرد پرسنل دستگاه ها را یادآور می شود.
به گفته دادگو، چنانچه زیرساخت های شهر الکترونیک فراهم شده و ارائه بسیاری از خدمات به صورت غیرحضوری نیز ممکن گردد، شاهد کاهش مراجعه مردم به ادارات خواهیم بود و ضمن تکریم واقعی ارباب رجوع و شهروند مداری، بسیاری از مشکلات شهری نیز فروکش خواهند کرد. این مسئول ارشد شهری در ادامه خاطر نشان کرد: دین مبین اسلام در خصوص شاخصه های خدمت رسانی به مردم شعائر و آموزه هایی را ارائه کرده است که در صورت نهادینه سازی آنها در بین کارکنان نهادهای دولتی و عمومی، زمینه لازم برای رفع بسیاری از نارضایتی های موجود مرتفع می شود و همچنین شاهد حذف بروکراسی اداری و بسیاری از بخشنامه های دست و پاگیر اداری خواهیم بود. رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج افزود: امید است در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توجه بیشتری در خصوص عمل به منویات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشیم و اصل «پاسخگویی به مردم» که از توصیه های اکید ایشان نیز می باشد را بیش از پیش احیاء نماییم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود