4 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 161653

همکاری دستگاه های فرهنگی افزایش سرانه فرهنگی را موجب می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

همکاری دستگاه های فرهنگی افزایش سرانه فرهنگی را موجب می شود


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: باید با همکاری دستگاه های خدمت رسان در حوزه فرهنگ و با هم افزایی و انرژی مضاعف به توسعه فرهنگی و افزایش سرانه فرهنگی شهر دست یابیم.
فاطمه اسکندری ج با بیان این مطلب اظهار داشت: طبق جلسه ای که با حضور مسئولین فرهنگی مناطق 12 گانه شهری و سازمان ها برگزار شد در خصوص اقدامات فرهنگی و نحوه ارائه و اجرای آن در سال 95 بحث و بررسی شد که خروجی آن نیازمند همکاری و هم افزایی دستگاه های خدمت رسان در حوزه فرهنگی شهر می باشد. این عضو شورا افزود: همه مسائل زندگی ما همچون ترافیک و حمل و نقل و ... ریشه در فرهنگ دارد و نیازمند ارتقاء فرهنگی و ارتقاء شهری است. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "فرهنگ به مثابه هوایی است که ما تنفس می کنیم" اظهار داشت: کرج شهر قومیتی با هویت های مختلف، صنفی، زبانی، نژادی و حرفه ای می باشد که نقش تاثیرگذاری در تحول و توسعه زندگی ایجاد کرده و قدرت توصیف و تعیین وضع موجود جامعه انسانی در زندگی را نمایان می کند. اسکندری در ادامه سخنان خود به وضعیت فضای مجازی در زندگی روزمره افراد اشاره داشت و افزود: فضای مجازی یک فضای دو وجهی را در زندگی افراد ایجاد نموده است که تاثیر زیادی در فرهنگ زندگی افراد دارد. این عضو شورا با اشاره به جلسه مذکور در شهرداری کرج با حضور مسئولین فرهنگی مناطق و سازمانها اذعان داشت: در این جلسه مقرر گردد با نیازسنجی از سنین مختلف شهر بتوان به فرهنگ سازی بومی و اسلامی برای شهروندان از نفوذ فرهنگ غربی و خدشه دار نمودن فرهنگمان ممانعت کرد. این مسئول شهری با اشاره به اینکه مدیریت شهری در حوزه اختیارات خود اقدام به اجرای برنامه های فرهنگی می نماید یادآور شد: در اجرای این مهم باید تمامی دستگاه های خدمت رسان در حوزه فرهنگ همکاری و هم افزایی داشته باشند تا بتوان به نتیجه مطلوبی دست یافت.
اسکندری در پایان از کلیه همشهریان نیز خواست تا با همکاری و ارائه ایده و نظرات خود بتوانند نهادهای فرهنگی و مدیریت شهری را در اجرای برنامه های فرهنگی و افزایش سرانه فرهنگی یاری نمایند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود